Tisdag spelar Fröjered mot Lockerud!

De 2 bästa lagen i Västergötland (ursäkta vänersborg men ni åkte ur div 1) möts imorgon i Tidaholm. Kommer själv missa matchen då jag ska åka och träna innebandy, kanske kan kika lite på sista perioden, jag och polarn ska på innebandyträning och testa med ett lag i närheten, får se hur det utvecklas vidare.

Ska i alla fall bli jävligt roligt att spela innebandy igen, har vart grymt sugen efter 1 år i korpen ifjol, korpen är kul men inte riktigt en innebandy, jag gillar inte då det tillåts mycket fult spel och höga klubbor och skit, har många roliga historier från korpen att berätta vad det gäller spelare o regeltolkningar mm. En kul grej som är lite tragiskt är när vi hade cup så slog jag en straff och gjorde min vanliga gå långt till vänster för att sedan löpa runt målvakten (rightare är jag). Fick dock bollen lite för långt ifrån mig så jag missade bollen men hann upp den och lade in den i öppen kasse då mv låg och simmade, målet dömdes bort för domarna hade ingen aning om att så länge bollen fortfarande gick framåt så var det okej att missa bollen hehe, som tur var vann vi ändå straffläggningen men jag var inte direkt nöjd då, jag såg nog ut som 10 spanjorer som vill ha straff ungefär. Galet var det.

Matchen då: Ja Lockerud ser jag som favoriter och hade jag vart Fröjeredtränare så hade jag matchat de 10 starkaste från start för att inte allt ska rasa ihop direkt. Det är inte lätt att utan div 1 rutin möta ett lag som lirat i Elitserien i 2 säsonger och kommer från ett högre tempo och tuffare spel fysiskt. Det kommer finnas mycket chanser för de unga orutinerade att få spela (bl a hela dm mm) men vi får se hur ledarna resonerar. Att ge mig på ett tips är omöjligt då jag inte vet hur lagen matchar sina spelare alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0