Så här slutar div 1 södra dam.

Tror jag i alla fall.

Svårtippad serie måste jag först säga, förra året var serien sjukt jämn och ca 8 lag riskerade att åka ur med 3 omgångar kvar och det var ytterst små marginaler som avgjorde. Många matcher gick också till sudden, tror det blir samma även i år.

1. Warberg (Jag var säker på dem ifjol men de darrade och underpresterade klart enligt mig. Jag mötte både Warberg, Jik, Vänersborg och Östra från södra serien och Warberg var överlägset bäst även om JIK spelade tufft och hårt i försvar. Inte kan de sumpa det i år med flera meriterade nyförvärv eller?)

2. Älvstranden (Ifjol trodde jag inte på Älvstranden utan tippade dem att åka ur, de klarade sig även om de var med och slogs för att hänga kvar. I år har de tjänat på att IBF Göteborg valt att dra ur damlaget och då fick de flera meriterade spelare, på pappret har de ett jättebra lag och det hade IBF Gbg ifjol med fast de fick inte till det alls och underpresterade klart. Kan göteborgarna hota Warberg?)

3. IK Södradal (Svårtippade men de brukar vara bra hemma och jag tror skiktet mellan 3e och 7e plats blir jämnt poängmässigt.

4. Olofström (Har tappat flera toppspelare men har ändå vart topplag i många år så kulturen finns i väggarna och vem vet om någon som lämnat kommer tillbaka huxflux.)

5. Pixbo (Känns som de lojade lite och vek ner sig ifjol när kontraktet var klart, det hade inte hänt med Kristina vid rodret kan jag lova, att få storpisk hemma mot bl a Östra håller inte, jag är lite osäker på hur deras trupp ser ut men jag har mött de unga spelarna många gånger o de är riktigt bra innebandyspelare och spelar ett offensivt bra spel men har en defensiv som är riktigt dålig stundtals och det beror på att spelarna vart överlägsna i de flesta matcher under ungdomsåren och inte satts på prov defensivt men lira boll kan dem).

6. Fröjered (Laget var mycket ungt ifjol och 1 år i div 1 har gjort att spelarna växt in i spelet och tempot. Tror laget står sig mycket bra då laget ifjol spelade många jämna matcher med topplag som Hässelby, Telge, Köping mm)

7. Fbc Kalmarsund. (Spännande ny klubb som säkerligen kan hamna några placeringar högre om de får en bra start)

8. Malmhaug (Vet inte så mycket om dem så går på magkänslan här.)
------------------------------------------------------------------------------------
9. Hovshaga (Har hört att de har ett ungt lag, med en bra start kan de klara någon placering till men det är tuffa streck i div 1 damer, åt helvete för tuffa men det har vi ältat förut.)

10. Östra (Tippade dem långt ned ifjol och hade de inte slagit Pixbo hemma så hade de nog åkt ur ifjol för där kom en vändning och sedan vann de några på raken och kom igång, då hade de på pappret ett mycket bra lag men i år har de tappat för många spelare och har inte ens fått ihop en tränarstab, enda orsaken att jag inte tippar dem toksist är att de 2 lagen under är riktigt usla).

11. Ale (Sist jag såg Ale var de riktigt dåliga, att de kom före Lerum ifjol är ändå starkt gjort måste jag säga för jag hade gärna sett Lerums unga garde i div 1, om de har gudarna med sig så kanske de kan få någon övergiven spelare från IBF Göteborg men troligtvis inte, de skulle behövt 1 femma för att klara sig, jag ser ett år som Marstrand hade för några år sedan framför mig med idel förluster för Ale, kanske de kan överbevisa mig och alla andra i år men jag tror knappast det.)

12. Tvååker (Åker ur så det skriker om det, att de vann div 2 Halland säger inte mycket då det distriktet knappt har några a-lag att tala om, vet att Falkenberg satsar men det var väl all konkurrens om man undantar Warbergs u-lag. De och Ale får nog slåss om att inte komma sist, det blir ett hårt år för Tvååker som åker ur).


Någon som har någon annan åsikt?





Kommentarer
Postat av: Ville

Hmm. intressant, men jag tappar lite förtroende för ditt tippande som du baserar på förra årets möten med WIC, JIK, Östra och Vänersborg. Ni mötte lagen en gång och hade gentligen ingen aning om vilka spelare som saknades eller var med. Träningsmatch är en träningsmatch och inget mer. Tror också att WIC har bästa truppen, men är inte så säker på att Kurt får ihop laget i år heller. Östra vill jag nästan ha ännu längre ner med tanke på de spelare man tappat. Där finns inget kvar. Fröjered kan bli bättre om man får behålla Högberg

2011-08-30 @ 12:10:10
Postat av: Nille

Malmhaug skulle jag nog tippat under strecket men dom har en riktigt bra keeper som är deras främsta spelare.Men tror inte hon räddar dom under en hel säsong. Nu har jag inte så mycket mer koll på södra serien mer än östra och malmhaug som vi träningspelat mot som kommer få det tufft....

2011-08-30 @ 12:39:59
URL: http://ww.nillelana.blogspot.com
Postat av: David K

För att förtydliga det hela Ville så menade jag att Warberg underpesterade förra året och då såg jag JIK och Vänersborg flera gånger, mötte Warberg en gång och fick storpisk och var det klart bästa div 1 laget jag mött som tränare tempomässigt. Sen är trmatcher en sak absolut. Jag håller med din analys av östra och fröjered men det är svårtippat i mittenriket i serien tycker jag. Malmhaug har jag inte sett så de är för mig okända men man måste ju göra ett försök att tippa. Ville o Nille får gärna tippa, jag kan lägga in era tips om ni vill. Maila dem till [email protected] Sedan är det ju tips inte något facit, kom ihåg det. :)

2011-08-30 @ 14:12:14
Postat av: David K

Sen Ville kan jag säga så här att jag hade ganska så järnkoll vilka spelare som saknades på tr matcherna, speciellt mot vänersborg då jag själv tränat dem året före och även Warberg o Jik hade jag rätt bra koll på.

2011-08-30 @ 14:14:05
Postat av: Rille

Alltid intressant och vi kommer kanske stå med lång näsa när serien summeras. När det gäller JIK kontra WIC såg jag båda matcherna och JIK var det klart bättre laget och vann faktiskt serien med 20 poäng före WIC, så att säga att det är bättre laget känns kanske lite märkligt. Kanske ni hade en dålig dag mot WIC. Nog om detta. Jag tror annars precis som dig när det gäller serien. Det är nu eller aldrig för WIC !

2011-08-30 @ 15:35:22
Postat av: Thorbjörn

Inte ens



SKurt kan misslyckas med Warberg i år...

ö

d

e

r

s

t

r

ö

m

2011-08-30 @ 21:23:41
Postat av: Albin

Tror att du kommer att ha många rätt när serien är slut, möjligtvis att malmö åker ut istället för Hovshaga och Kalmarsund någon placering högre. Ses på läktarna i höst!

2011-08-31 @ 19:41:32
Postat av: Nille

Törs inte ge mig in att tippa södra då jag inte har full koll på den serien..... =)

2011-08-31 @ 23:01:17
URL: http://ww.nillelana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0