Lugnet före stormen!

Det känns som om det är väldigt lugnt nu på innebandyfronten om vi pratar i div 1 dam. Jik har en bra hemsidan där det skrivs vad de gör osv. http://www.jik.se/

Men annars så ser det rätt så lugnt ut även om jag inte kollat alla lagen. Måste erkänna att jag sneglat lite på Skattskärrs hemsida men där står inte så mkt mer än att de förlorade mot Hagfors i dm-semin med uddamålet. Ganska väntat resultat då det brukar vara jämna matcher i grannderbyn även om det är några mil mellan Hagfors och Karlstad, men i serien måste det ju räknas som derby.

Min känsla säger att Hagfors blir en obehaglig överraskning för många lag, vi har faktiskt just båda värmlandslagen att möta i premiäromgångarna. Lördagen den 25/9 möter vi Skattskärr hemma och onsdagen den 29/9 Hagfors borta. Skrämmande att man ska åka så långt en vardag, tycker att förbundet kunde tagit hänsyn till avståndet och lagt matchen en helg istället. Blir till att höra med övriga i ledarstaben samt förra årets coach Patric Löfborg om info om just Hagfors men Skattskärr har jag järnkoll på så den planen är redan klar hur vi ska spela mot dem, en sak är säker det finns bara tuffa matcher i årets div 1. Jag ska passa på att inom några dagar tippa div 1 södra, känns ofarligt att göra det då jag ändå inte kommer möta något lag därifrån i serien och har sett flera av lagen spela så kan i alla fall göra ett försök.

Kommentarer
Postat av: Nille

Har sett Hagfors 3ggr på försäsongen och visst kommer dom ställa till det för en del lag!

2010-09-17 @ 09:39:12
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: David K

Nille jag hoppades du skulle haka på vår utmaning men du kanske inte fattade piken så jag får väl skriva det i din blogg då..:) Ses i höst...

2010-09-17 @ 18:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0