Zlatan målar igen!

Har inte skrivit något om fotboll på riktigt länge och för er som läst bloggen i något (några) år så vet ni att jag även brukar följa fotbollen runt om, mest i England, Spanien och Italien och följa mina favoritlag Chelsea, Barcelona och Inter. Har följt de lagen länge, längst Inter och Barcelona, förr höll jag på Blackburn men när de sålde Alan Shearer så var jag tvungen att byta lag och då föll valet på Chelsea då de hade eleganten Zola bland annat. Jag är fortfarande besviken på Blackburn som sålde sin bästa spelare de någonsin haft, och anfallsparet Shearer/Sutton är en av tidernas bästa och är enligt mig bättre än Cole/Yourke som kommer på andra plats följt av Beardsley & Cole i Newcastle. Kan jag ha glömt något tro, hmmm Christiano Ronaldo hade ju bästa säsongen i premier leagues historia som enskild spelare men han och Rooney var ju inget rent forwardspar då  C.R hade en ganska fri roll men han var i alla fall fantastisk det året. Är ni för unga för att komma ihåg Shearer/Sutton kika in på youtube och sök på Blackburn 1994/1995 så får ni se anfallskombinationer av den högre skolan.

Är också tvungen att skriva lite om Zlatan, han gjorde ett gött nickmål mot Napoli och det är ju kul att han gör mål och syns lite här och där, det ger ju i alla fall publicitet att vi har bra spelare i Sverige, tyvärr lyckas han aldrig helt fullt ut i landslaget, missförstå mig inte han gör bra insatser då och då men är klart vassast i klubblagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0