Spännande omgång med tighta matcher!

Hörde lite från en av mina "spioner" att Köping och Farstas match blev händelserik i slutet. I sista periodens sista tio händer följande, en Farstaspelare har bollen och får slag bakifrån och får med sig straff. Utv såklart för Köping. Straffen dras ett gäng gånger med klubban men missar målet med skottet. Lite senare drar Farsta en klubba i huvudet på en Köpingspelare och i samma situation så gör också Farsta mål som hade betytt 6-5 men istället åker de på 5 min för farligt spel som det står i regelboken. Då kliver skarpskytten Ekermalm fram och gör 6-5 istället till Köping i pp och sedan håller de ut och tar 3 starka poäng i toppjakten, ett Köping som jag tror kom undan med blotta förskräckelsen, rätta mig gärna om jag har fel.

Värmlandsderbyt hade jag tippat 4-4 på och efter 2 perioder hade jag rätt, det mesta talade för oavgjort men Skattkärr visade mest vinnarskalle och nöp alla 3 poängen när de satte 7-6  med 3 och en halv minut kvar, troligtvis blev det en vild segerdans hos de "blå".

ÄVen Hässelby vann och tog 3 fina poäng i toppjakten mot Råsunda, de vann med 3-2 precis som mot oss och vad ska man säga om ett lag som Hässelby, det luktar lite Örebro om dem för er som följde div 1 mellersta ifjol, laget som vann sina matcher och hade det goa flytet även om de inte alltid kanske spelade på topp. ÖSK var seriens bästa lag men de hade ändå ett gött flyt i många matcher vilket man ska ha också.

Täby krossade Hammarby, och jag vet hur det känns att bli krossad av Täby, inte kul men de är ruskigt bra när de får igång sitt lir och skjuta kan de tjejerna, riktigt bra också. Där är man avundsjuk helt klart, deras skytte hade jag gärna velat ha.

Sist denna omgång är vår match mot Linköping, blir att ladda fram till Söndag för den fighten.

Kommentarer
Postat av: En anna spion

Nästan rätt ang.Köping-Farsta, något 6-5 mål gjordes aldrig av Farsta under pågående spel.

2010-11-02 @ 17:18:20
Postat av: David K

okej men gick bollen inte i mål i princip direkt efter avblåsningen då och kunde vart mål om inte hon träffat spelaren i huvudet?

2010-11-02 @ 19:20:50
Postat av: Spionen

Nejdå, händelsen skedde nere i hörnet och det var avblåst långt innan någon sköt bollen mot mål, vet ej var denna saga kommer ifrån men det var ingen som var i hallen som kan tro att det var "nära mål". Ett dyngslag mot huvudet följt av en utvisning var nog det som alla såg..



2010-11-03 @ 21:55:06
Postat av: David K

okej, tror dig, får sparka min spion då hehe..

2010-11-04 @ 09:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0