Helloween firas mkt i USA men i Sverige?

Vad är egentligen okej?

Att ungar springer runt och plingar på hos en sent på kvällen får att få godis? Jag tycker det kan vara lite gulligt kanske om det är små barn som kan gå till dem som de känner eller grannar osv, men att ta för givet att alla ska ha godis hemma som de bara ska få för att det är Helloween, njae så funkar det väl inte va? Okej om det är någon man känner då som har barn osv som vill gå ut osv utklädd men jag tycker det funkar lite sådär. Förra året var några riktigt bra utklädda som knackade på och dem gav jag lite chokladflan, det visade sig nu att det var en av mina innebandytjejer i Vänersborg och hennes kompisar, vilket var omöjligt för mig att se men ändå de var riktigt snyggt utklädda eller snyggt ja de var lite skrämmande hehe.

Men är det okej att gå runt och ringa på hos främmande folk efter kl 19 på kvällen, vi som själva har små barn som sover då är inte roade att folk ringer på dörren och de kanske väcker våra barn. Ska man sätta upp en lapp på dörren, småbarn sover har inget godis kvar tyvärr försök nästa år på dörren?

Är jag tråkig kanske, eller ska man lägga massa pengar på att köpa in godis till grannskapets barn en gång om året? Jag tycker deras föräldrar kan köpa godis till dem så köper jag till mina barn.

Tror morsan är en av de få som pyntar med pumpor (egenodlade) och ljus i mängder i träden på tomten och i fönstret, men det känns lite som en grej från usa som inte riktigt slagit in här.

Nu har jag förresten satt upp en lapp på dörren där det står barnen sover ring inte på för godis eller bus, kom tidiagare nästa år.  Haha tycker den är bra faktiskt hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0