Div 1 status inte bara på planen!

Såg lite på Skattkärrs referat att de inte fått något jättefint mottagande hos Farsta. Med omklädningsrum som inte var vidare bra mm. Hoppas Farsta tar detta på rätt sätt och skärper sig för att jag kan garantera att i Karlstad är det ett mycket bra mottagande som hos de flesta lagen. Minns lite när jag själv var lite besviken på Surte ifjol och skrev det på min blogg, jag drog även på lite extra för att de skulle skärpa sig och de blev tokförbannade istället för att kanske ta åt sig, i efterhand är jag inte jätteförvånad att de drog sig ur div 1 då de inte hade fler som jobbade för klubben runt laget.

Men jag hoppas när vi kommer till Stockholm att någon i alla fall kan visa oss vart vi ska gå osv och få bra möjligheter att få en okej uppladdning.

Sedan kan man inte alltid begära att alla lag ska vara lika bra på sådant, då vissa har mer resurser än andra osv, men jag hoppas i alla fall att lagen i div 1 även strävar efter att ha ett så proffsigt arrangemang och visa upp sin hemmaborg på sin bästa sida, något vi i Fröjered jobbar på då vi ändå visar upp klubbens ansikte utåt med mottagande av bortalag, domare mm och även om vi försöker så är vi på långa vägar inte bäst på det, men vi försöker i alla fall bli bättre o bättre.

Några saker jag tycker man ska ha som hemmalag.

Klara direktiv om eventuella intro och lineup. Någon som kan visa bortalaget vart de byter om och fyller vatten osv om man inte gör det i omkl rummet. Domarvärd som tar emot domarna. Fräscha omklädningsrum och toaletter. Matchprogram. Speaker (ja inte alla har alltid det). Sargvakter och moppar att kunna torka om det behövs på planen.

Sedan är det inte fel om hemmalaget bjuder bortatränarna på en fika och snackar lite skit, det är trevligt att lära känna nya innebandyfolk. Det är också trevligt om hemmalaget kör intro med lite go musik och kanske släcker ner lite beroende på anläggning osv och om de lyckas dra minst 100 pers så blir det lite mer kul att spela bortamatcher. En lineup är också trevligt då ofta lagens förstafemmor har några sevärda spelare som publiken kan lägga på minnet. Jag minns matchen från ifjol när Nykvarn hade hemmapremiär och det var riktigt go stämning i hallen även om mitt lag då fick stryk så var det en positiv upplevelse att besöka Nyvkarn. Detsamma med Hagfors i år, en härlig inramning och en sportslig publik som stöttar sitt eget lag och inte hånar motståndarna.

Måste säga att söndagens match jag såg i SSL mellan Mullsjö och Aik hade allt, det var världsklass rakt igenom i klass med Warberg, har även sett Pixbo ett antal gånger och göteborgarena (Mölnlyckeborna) ligger tyvärr långt efter, det är synd då de verkar ha fått igång laget igen efter några svåra år i dvala.


Kommentarer
Postat av: capello

Hej ....

Ja du, kan bara säga att jag inte är förvånad vad gäller Sth:s klubbar. Generellt är arenorna misskötta där, det saknas service och många i klubbarna har inte den organisation för att ta hand om detta. Samtidigt är det detta de är vana med i deras vardag, tyvärr. Men visst har du rätt, man borde kunna kräva mycket mer... / ciao

2010-10-04 @ 22:55:38
URL: http://capello.nu/
Postat av: Rosten

Det finns ingen tradition i Stockholm i bemötande av motståndarlagen. Men jag tror att det är på G, du får säkert mycket bättre bemötande i de andra hallarna. När du kommer till Södertälje (Telge) så ska jag iaf bjuda på kanelbulle....

2010-10-05 @ 17:07:35
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: David K

Rosten jag ser fram emot bullen, förra årets kladdkaka (kärleksmums) eller vad det var höll i alla fall världsklass, åt faktiskt 2 st hehe då vår ene ledare inte ville ha. :)

2010-10-05 @ 18:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0