Sammanställning av serien!

Våra seriekollegor i Skattkärr (nu har jag lärt mig stava till deras namn, himla pinsamt senast) har gjort en tredjedels sammanfattning och man kan läsa det om man klickar på länken så kommer man direkt dit.

Jag håller med dem i analysen att det är ruskigt svårt att tippa lagen efter de 4 topplagen (Telge, Hässelby, Köping och Täby). Personligen tror jag att serien inte kommer avgöras runt det hemska bottenstrecket förrän det är en eller två omgångar kvar, det roliga i det tråkiga är ju att det spelas enormt många viktiga matcher och som jag ser det så är det ruskigt utvecklande för spelare samt tränare. Som coach kan man inte stå och luta sig tillbaka och tänka "det löser sig", för att ju tidigare man tar sina 30 p (vilket jag tycker ska räcka) desto bättre så man slipper ha kniven mot strupen i slutomgångarna.

http://www.laget.se/SKATTKARRSIK_DAMLAG/45904-nyhetsarkiv-item-1488248.html


Jag tror att nyckeln till att hänga kvar är såklart att inte få skador på nyckelspelare, att hålla en hög närvaro och ha kvalitet på träningarna, att hela laget drar åt samma håll och inte några slackar av. Sedan gäller det att våga gå in och vinna matcherna och inte få en rädsla för att förlora. Där tror jag vi nykomlingar (Fröjered, Täby, Hagfors & Farsta) har en liten fördel för vi har ju mest att vinna. Täby är det klart bästa laget av oss 4 och kommer inte vara indraget men för oss andra tre gäller det att köra på.

Matchreferat från vår match mot Rönnby kommer lite senare, ska bara tänka ut något bra att skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0