Lite blandat!

Nu är veckans träningar avklarade och truppen och laget uttaget till matchen mot Rönnby u. Hade velat åka lite tidigare för att se lite av matchen mellan Rönnby och Pixbo men det verkar inte bli så tyvärr, är inte så sugen att jag tar tåget upp, så viktigt är det inte, dock tycker jag allt att det är lärorikt för spelarna att kolla på hur innebandy ska spelas, det är ju ändå 1 och 2 i Sverige just nu som möts, det blir inte bättre än så antar jag.

Vad tror jag då om Rönnby u matchen, tja jag har ju aldrig sett dem spela men de verkar ha blandat och gett en del, de har slagt Hagfors borta i sudden vilket är mycket starkt och spelade senast oavgjort mot Täby så de kan nog spela riktigt bra i sina bästa stunder. Däremot har de fallit mot Hammarby och det är inte lika imponerande men de har nog haft lite olika spelare i olika matcher fattar jag det som. Det brukade även vara så en del med Pixbo ibf, inte så jättemycket men en del.

Övrigt denna omgång så spelas följande matcher. Göte vann tipskampen och visade att gammal är äldst och rutin kommer man långt på ibland.

2010-11-20


Hagfors IF - Hässelby SK IBK Se matchinfo
Skattkärrs IK - Råsunda IS Se matchinfo
Telge SIBK - Linköping IBK Se matchinfo
Rönnby IBK Ungdom - Fröjereds IF Se matchinfo
2010-11-21


Täby FC - Farsta IBK Se matchinfo
Hammarby IF IBF - Köpings IBF Se matchinfo


Tippar ändå matcherna det är ju kul och se hur mkt fel man har..:)

Match 1. 4-5 Tight men tror rutinen avgör sista tio minuterna.
Match 2. 3-1 Betonförsvaret håller.
Match 3. 7-5 Målrikt och rolig match.
Match 4. x-x Kan nog sluta hur som helst faktiskt.
Match 5. 8-3 Täby är för mig fortfarande seriens bästa lag, tror de dessutom fått tillbaka några som saknades sist.
Match 6. 3-8 Där vänder jag på siffrorna, Köping är riktigt bra offensivt och Hammarby som jag inte sett har inte gjort så bra resultat det sista så de får nog det svårt men man vet aldrig.

Imorgon tippar jag Div 1 Södra. Kanske någon annan har några tips på helgen matcher i div 1 södra och mellersta?

Hörde via Facebook att IBK Vänersborg haft dopingtest på sin träning, det hände mitt lag IBK Patnern för några år sedan, det är faktiskt bra att de är ute och kollar, de brukar ju hålla till på förbundsnivå så kanske de kollar förbi oss någon gång också om de kan hitta till vår lilla håla i Tidaholm. :)

Kommentarer
Postat av: Mari

De var hos oss och gjorde tester på försäsongen 2006. Några få utvalda, som förmodligen såg extra biffiga ut ;-) fick göra testerna men det gick bra även om det tog tid för någon.

2010-11-19 @ 08:55:55
Postat av: Nille

Vi fick´en dopingkontroll när vi tillhörde Bergs IK då två personer dök upp med sina fina brickor. Det är bra att dom har dessa kontroller.

2010-11-19 @ 10:17:43
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: Karin

Har faktiskt haft dem här två gånger tom Mari... Så Tidaholm vet de var det ligger!

2010-11-20 @ 23:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0