Helgens analys div 1 mellersta och södra dam.

Börjar med mellersta, min egen serie. Det blev inga direkta knallar förutom att Skattkärr med en fin form uddamålsförlorade mot Råsunda som haft dålig form. 4-5 slutade matchen. Mina tips inom parentes (3-1)

Hagfors mot Hässelby slutade 2-5 men hemmalaget hade ledning i början av matchen, men Hässelbys tunga lagmaskin malde på och vann säkert till slut. (4-5)

Telge mot Linköping skulle enligt Rosth inte vart någon höjdarmatch mendet blev ändå Telgeseger och i långa loppet är ju 3p det enda som räknas. 5-4 blev det (7-5)

Hammarby förlorade mot Köping med 3-7 (3-8) inget o säga om botten mot ett av de 4 som ryckt ifrån.

Täby mot Farsta även där topp 4 lag mot ett av bottenlagen. Dock var Farsta med och ledde i början men Täby är ruskigt effektiva och ryckte ifrån och vann med 9-5 (8-3)

Vår egen match Rönnby u mot Fröjered 5-7 ingen jätteskräll en målmässig jämn match som inför såg öppen ut med två lag på undre halvan.

Analysen av detta, fortfarande topp 4 som ser starka ut, nyckeln blir att vinna de mötena sinsemellan, för de 8 övriga gäller det att inte slappna av för då går det fort. mina tips kändes faktiskt klockrena idag, missade faktiskt inte på något mer än Skattkärrs men tippade heller inte någon skräll. Glädjande var Göte inte ens nära på några matcher.. :)

Div 1 södra då.

Där spikade jag faktiskt Olofström mot Östra 5-3 (5-3) Enligt rapporterna därifrån var Östra minst lika bra som Olofström, då pratade jag dock med en Östraspelare ska sägas. :) Bortalaget saknade också flera spelare men det tycker jag inte är något att snacka bort, det är då man som tränare ska kunna formera om laget och få ut max av de spelarna man har att tillgå och hur många matcher per år har man hela truppen tillgänglig, aldrig skulle jag nästan säga.

IBF Göteborg mot SödraDal 6-3 (5-4) Var nära i mitt tips så den får jag vara nöjd med, har Göteborgs klättring börjat nu?

Ingelstad/Växjö mot Vänersborg. 7-6 (4-5) där kan det ha vart lite underskattning från bortalaget fick jag höra och det har man inte råd med i år, förra året fanns några stryklag men inte i år i mellersta eller södra. Jag tippade på en jämn match även om jag trodde Redstars skulle vinna men men.

Jönköping mot Älvstranden måste vart en publikmatch, slutresultatet blev 7-6 (7-6 i SD) där var jag i princip klockren i mitt tips, känns bra. :)

Engelholm mot CL-98 Där trodde jag faktiskt att hemmalaget lyckats övertala några gamla rävar för det hade jag försökt göra om jag vart i deras kläder men icke några kändisar på laguppställningen så torsk blev det och 2-4 vann bortalaget med. Tåget har börjat rulla nu och ska Engelholm hinna med får de springa fort. (5-4)

Kan faktiskt känna mig nöjd med omgångens tips, 2 riktigt bra spikar och inte någon jätteblunder mer än CL-98 bortaseger men skrev faktiskt att om inte Engelholm fick in några nygamla så skulle de förlora så det känns okej.

Kan något lag hota Jönköping, en annan intressant tanke, har Jönköping råd att ha ett damlag i elitserien om herrlaget går upp, vi alla vet ju hur det var för några år sedan då de drog ur damlaget samt att de var i princip konkurshotade för bara något år sedan, tja det blir intressant att se hur de lägger upp allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0