Få matcher i helgen!

I södra ettan mötte Vänersborg hallandslaget Warberg och Wic vann matchen med 5-3, hemmalaget missade 2 straffar och ifjol missade vi (vbg) 5 av 5, det är underskattat att ha en eller flera bra straffskyttar i laget. Vi i FIF har inte fått någon straff med oss än men man kan ju alltid hoppas. I träningsmatcherna fick vi 2 och missade båda..:( Det är inte jättelätt att göra mål på straff i innebandy, men inte omöjligt heller på något sätt, som spelare kanske man borde göra som Anders i Sveiva när jag va tränare, öva varje träning före och efter på målvakterna och lära sig nya varianter och nöta om och om igen, han satte i alla fall 4 av 6 det året har jag för mig och räddade flera viktiga poäng...

I mellersta ettan vann Skattkärr mot Linköping, det trodde jag faktiskt inte då Linköping kändes starka offensivt men att Skattkärr är ett bra defensivt lag vet ju alla. 4-2 till hemmalaget och nu har Linköping 4 raka förluster och blir indragna i bottenstriden vilket 6-7 lag lär vara indragna i, om jag får tippa kommer säkert så många lag kunna åka ur serien när det återstår 2-3 omgångar vilket är sjukt då hela 4 lag åker ur, jaja vi har ältat det förut så skit samma nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0