Sparringdags!

På torsdag kommer vi att "sparra" (boxningsuttryck) mot Fröjered som ska kvala till div 1, vi lovade dem det i juluppehållet när vi träningsmatchade. Vi har faktiskt mött varandra 2 gånger under säsongen, dels i DM finalen och dels i träningsmatchen under jul. Facit är 2 segrar för oss med 4-2 i dm finalen (2x20) och seger i träningsmatchen med 9-3 (har jag för mig att det var). Så nu har Fröjered en sista chans att ta oss för denna säsongen, jag skulle säga att detta är deras största chans då vi saknar halva laget men vilket lag vi ändå ställer upp med så är vi starka om  bara vi har rätt vilja och inställning och jag tror inte att de spelarna som åker vill åka de milen en torsdag för att ställa ut skorna. Fröjered kommer få en tuff match före sitt kval och det är precis vad de behöver efter att ha vunnit alla matcher i en mycket svag div 2 serie.

Jag önskar de lycka till i kvalet och hoppas matchen mot oss ger dem något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0