Oh my god!

Vilken avslutningsrunda, både Linköping och Surte vinner med 2 siffrigt mot Pixbo och Köping, det var inte väntat, stor eloge till Surte och Linköping som bevisar för alla att de ska vara kvar i div 1. Måste ändå tycka synd om Nykvarn som blev drabbade då de inte spelade samtidigt som de andra och jag är mycket kritisk till att alla matcherna inte spelades samma tid men, men, nu är det som det är. Nykvarn tycker jag hör hemma i div 1 och jag hoppas de får en friplats om något lag skulle dra sig ur av någon anledning.

Tabellen slutar då så här.

Aktuell tabell


SM V O F GM
IM P SDV
1. Örebro SK IBK 18 16 1 1 128 - 54 50 (1)
2. Skattkärrs IK 18 7 7 4 72 - 57 31 (3)
3. IBK Vänersborg 18 8 5 5 91 - 74 30 (1)
4. Köpings IBF 18 9 1 8 97 - 95 29 (1)
5. Pixbo Wallenstam IBF 18 8 3 7 117 - 87 28 (1)
6. Surte IS IBK 18 7 4 7 81 - 81 25 (0)
7. Linköping IBK 18 7 2 9 79 - 81 24 (1)
8. Nykvarns IF 18 6 6 6 68 - 76 24 (0)
9. IFK Kumla IBK 18 5 5 8 80 - 80 22 (2)
10. Marstrands IBK 18 0 0 18 25 - 153 0 (0)

Vi själva kommer trea och det är jag nöjd med, speciellt efter vår miserabla start. Vi har också tagit poäng av alla lag och när spelet och femmorna satte sig efter mycket ändrande så fick vi trygghet i spelet. Årets bästa insats var Pixbo borta och Örebro borta. Även första perioden mot Surte var riktigt bra. Bottennappen var Kumlaborta & Surte borta då vi inte kom igång alls.

Vill också passa på att utse årets bästa enligt mig, (tar inte med någon från mitt eget lag):

Tränarteam.
Priset går till Skattskärrs tränarstab då dem utan några stjärnvärvningar i sin trupp lyckas ta en andraplats och det är en klar förbättring då de inte imponerade ifjol, självklart ska också Örebro nämnas men de har ändå värvat etablerade spelare osv och jag räknar på mitt sätt och inte bara placering. Om jag får gissa så är Skattskärrs IK bästa Karlstadklubb nästa år då Karlstad kommer åka ur med dunder och brak om de hamnar i kval.

Forward: Sofia Atterfors i Örebro. klinisk i avsluten och har gjort poäng mot oss framförallt, jag går ju på det jag själv sett.

Målvakt. Sofia Pettersson i Linköping som gjorde sjuka räddningar i första matchen samt var stabil i andra när vi mötte dem.

Back: Kristin Gustafsson i Örebro, det var svårt att välja ut någon och jag får faktiskt gå lite på poängligan när jag kollar, känns inte som det fanns någon jag kunde komma på men har man gjort 7 + 23 som back så ska man vara med tycker jag. Värt att notera så hade vi bästa målgörande back i Rebecka Melkersson vars kanon landade 15 gånger i nät och då missade hon en match den mot Marstrand borta där hon säkerligen hade satt ett par.

Årets kanon ändå Örebro som vinner serien även om de var tippade på en bra position så vann de serien överlägset.

Årets kalkon ändå Linköping som har ett namnstarkt lag men inte riktigt fick ihop spelet och det är inte så lätt när man har så mkt nya spelare men de har en lång försäsong på sig så nästa år kanske de är i topp.

Årets domarpar.

Christer Johansson och Josefin Hedelind, de var motiverade och överraskade enormt på mig, jag hoppas att de klättrar uppåt som domare och att jag får dem igen, de var lugna och hade glimten i ögat och gick att prata med.

Kanske har någon andra åsikter om detta?

Kommentarer
Postat av: Niclas

Eftersom våran match mot pixbo sköts upp pga snön som föll den helgen fick alla lag som slogs runt strecket erbjudande att skjuta sina matcher till helgen som var, en del valde det och en del inte.

När det gäller din lilla priscermoni Så håller jag med dig.

2010-03-08 @ 18:27:18
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: Josefine Hedelind

Får tacka så mycket för att blivit "utsedd" till årets domarpar. Får man fråga vilken/vilka matcher du sett oss?

MVH Josefine Hedelind

2010-08-09 @ 21:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0