Kvaltider på gång!

2 intressanta kval spelas och det är upp till div 1 jag pratar om.

Min gamla förening FBC Lerum (då ibk Pantern) ska kvala till div 1 med sitt unga talangfulla damlag. Idag fick jag en pratstund med min gamle vän och coach i Lerum Patrik Wikström. Patrik berättade att han hade mest respekt för Landskrona och såg fram emot kvalet och var nöjd med hur laget gått framåt och utvecklats under året. De hade nött mycket på teknik under året och det har uppenbarligen gett resultat. De har också fått med hela 5 spelare i årets Götesborgslag som ska spela sm, värt att jämföra med våra 3 (tror jag?) från ibk Vänersborg. De har dock fler spelare i rätt ålder än vad vi har. Frågan är om Lerums unga entusiasm räcker hela vägen, självklart tror jag det i alla fall.

Fick en kort intervju med "Capitano" Josefine Van Ginhoven (bilden nedan).



David: Kvaldags snart, hur är formen för laget?

Josefine: Bra vi hade lite jobbigt i höstas, vi är ett ungt lag men nu spelar vi med ett stort självförtroende och vi har kul tillsammans. Det var viktigt att vi vände och vann sista matchen.

David: Har ni kört något extra nu inför kvalet, tex några nya frislag eller powerplay för att gnugga på lite detaljer?

Josefine: Från det att vi började vinna och insåg att vi hade chansen att vinna serien så har vi övat mycket på uppspel men mer i slutet har vi kört mer på frislag och liknande. Men något extra har vi inte kört på slutet.

David: Du var med senast när ni gick upp, vad är skillnaden nu mot då när ni i 0302 gick upp?

Josefine: Vi är mycket yngre som lag, när vi gick upp förra gången var medelåldern mycket högre. Vi är 4 spelare som varit med i ettan förut. Då hade vi spelat en gång tidigare i ettan och värvade spelare för att gå upp, denna gången saknar vi rutinen men den gamla 0302 inställningen sitter i laget. Rent mentalt kan det vara tufft för oss.
Vårt mål för säsongen var att komma topp 3 allt annat är en bonus men självklart vill vi ju gå upp men ett kval är lärorikt, men sedan vill man vara ordentligt förberedd så man inte åker på stryk hela tiden som Marstrand om man går upp i div 1.

David: Vad vet du om de andra lagen, CL 98 och Landskrona?

Josefine: CL mötte jag när vi låg i ettan med 0302 men det var ju några år sedan. Landskrona vann sin serie överlägset så de är nog säkert bra. Jag tror helt klart att det är 2 bra lag.

avslutar med 3 snabba.

Dragskott eller slagskott? Dragskott! (även om jag inte är någon skytt :) )

Tackling eller dragning? Tackling! (Givet)

Högt i krysset eller lågt vid stolpen? Högt i krysset! (Krysset är alltid krysset)

David: Tack så mycket då får jag bara önska lycka till.

Josefine: Tack så mycket och kom ihåg att Josefine Johansson eller Pernilla Wikström kommer avgöra så vi går upp för dem är riktigt heta just nu! :)


Kommentarer
Postat av: Damansvarig FBC Lerum

Tack för uppmärksamheten och en bra intervju. Alltid lika roligt att läsa din blogg / Marit

2010-03-19 @ 21:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0