Bra kvalstart för Fröjered och Örebro!

2 lag vi mött i år som kvalar är de jag förut skrev om Fröjered och de visade hur bra de är precis som Lilly Djurberg sade i sin intervju och vann med hela 9-0, en målskillnad som kan vara guld värd om de och Hagfors skulle spela oavgjort för att vinna en match med mer än 9 är ju inte så lätt, dock är det inte omöjligt om det andra laget inte har något att spela för såklart, i innebandy går det ju ruskigt fort.

Örebro, Karlstad och Sten Sture gör upp om 2 platser i damernas elitserie och där har mitt tips på att Sten Sture skulle vinna gruppen före Örebro gått åt skogen helt då Sten Sture börjat med att förlora hemma mot Karlstad med 2 mål och sedan bli utskopade av hemmastarka ÖSK. Att Örebro ska klara att ta en plats var jag rätt säker på och att de vinner sina matcher hemma är heller inte så konstigt men att Karlstad slog Sten Sture var överraskande, ett Karlstad som sett allt annat än imponerande ut de 2 gånger jag sett dem i år måste verkligen taggat till. Mitt tips är att Karlstad och ÖSK spelar oavgjort nästa match och hänger av Sten Sture.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0