Omgång 12 så gick det!

Tänkte jämföra lite med mina tips och se hur bra koll jag hade och jo inte så dålig faktiskt.

Surte mot Nykvarn, jag tippade 3-5, rätt var 4-1 (jag visste inte att Nykvarn saknade poängdrottningen och de har få spelare som producerar poäng)

Kumla mot Skattskärr, jag tippade 2-2 fick rätt med x då det blev 5-6 i sudden.

Linköping mot Marstrand, jag tippade 8-2 och fick helt rätt där. :)

Pixbo mot Nykvarn, jag tippade 9-3 och skrev storpisk för Nykvarn jag fick rätt men det blev hela 15-2 och det hade jag inte kunnat tro, stod 9-1 efter en period och det är för mig förvånande hur Nykvarn kunde vika ned sig så för de har jag fått ett intryck av att de är ett gäng som aldrig ger sig men det är idiotiskt att lägga dubbelmöten och det har de nog lärt sig nu av 4 matcher i GBG har de endast vunnit med uddamålet mot Marstrand och där rapporterna säger att de hade enrom tur den matchen då Marstrand var det bättre laget. Nej Nykvarn er taktik att spara pengar och tid genom att spela dubbelmatcher var inte så smart och vill det sig illa kan det kosta er div 1 platsen.
Frågan är om de kan övertala Minna Heponiemi att göra comeback så de kan hänga kvar för nu är de ett jagat byte av formstarka Pixbo som går som tåget och för mig hör hemma på topp 4.

Vår match mot Örebro slutade 3-3 efter ordinarie tid och ett lag med det lilla extra flytet som Örebro ändå har vann i sudden när de satte en i powerplay, det var en bra toppmatch mellan två bra lag.

Vill passa på att berömma Örebro för deras arrangemang och mottagning och hoppas de får fixat bubblan i golvet så ingen trampar snett och skadar sig där.
Personligen tror jag att de hade haft dubbelt så mycket publik om de fått spela inne i stan istället för i förorten men det var visst omöjligt att få tider där, lite synd för när det går så bra som det gör så brukar publiken komma, det var ändå 120 personer och det är ju ändå bättre än vad svenska mästarna Balrogs damer har så det var inte alls dumt så sett. Det var i alla fall kul att de två unga killarna som skötte musiken och ljuset skapade en sådan bra stämning, de kommer säkert köra SM-finalen om 4-5 år. :)

Efter nästa omgång ska jag tippa hur tabellen slutar, vilka som åker ur osv, gjorde så förra året i div 2 och kan säga att jag inte hade många rätt där men ändå en kul grej för nu börjar måste matcherna komma så smått i den stenhårda bottenstriden om att hänga kvar.

Kommentarer
Postat av: Per

För den som vill se stor innebandy livesänd på söndag: http://www.skibk.se/

2010-01-14 @ 23:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0