Timeout!

Ja just det, timeout är en sak jag tänkt på det sista när det gäller den vi har i innebandy. Tänkte faktiskt på det redan sista matchen när det blev en timeout som motståndarna tog. 30 sekunder är otroligt kort tid, hann i princip bara samla spelarna och ta fram tavlan och rita som hastigast. 30 sekunder är på tok för lite, i ett pressat läge där man ligger under med ett mål och kanske det är 2 minuter kvar vill man ju gärna hinna rita upp en variant där man vill ha avslut eller kanske 2 olika om den första inte skulle fungera och då tycker jag 30 sekunder är för lite då vi inom innebandyn bara har 1 per match, det kan jämföras med basketen som har ett antal speciellt i sista Quartern där man som coach kan påverka mer, det jag menar är inte att vi ska ha massa timeouter i innebandyn utan kanske ha i alla fall 45 sekunder eller varför inte 60 sekunder.

Jag tror att publiken kan ta en minut i en jämn och spännande match och jag tror att fler tränare än mig skulle vilja ha lite längre timeout att ta. En grej jag sett mycket på tv i ssl matcherna så är det lite av en oskriven regel att domarna låter det gå några sekunder före de gör timeout till sekretariatet, de snackar gärna lite före med varann vilket såklart är bra och ger lagen kanske 10 sekunder mera samt att de låter lagen få 5 sekunder extra när de väl blåst igång eller tutan i hallen gjort det, kan vara så att det är en grej man kommit överrens om på föreningsträffen där tränarna, förbundsfolk och representanter för domarna träffas. Vem vet om vi får en längre timeout i framtiden vi har ju gått framåt med effektiv speltid och att inslag får gå i mål samt bort med bakåtpassen vilket alla är riktigt bra ändringar, kanske någon läsare har en annan syn på saken och vill ha kortare eller ingen timeout alls, ja alla behöver ju inte tycka lika vilket är bra eller hur? Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Redstars

konkurent till dig David ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0