Seger mot Surte efter urladdning i period 1

Mera kommer senare......

Kommentarer
Postat av: Anders

Appropå ditt tidigare inlägg om Surtes dåliga arangemang så var Surte inte osportsliga. I dagens drabbning fick Surte det omklädningsrum som låg så långt från hallen att det var pinsamt men tydligen var de andra upptagna(not) sen gnäller ni på dommarna att Surte har för lång paus. Pinsamt.

Appropå att dommarna blåser för mycket märktes inget av i denna match ni borde haft ett antal tvåor för alla dessa slag bakifrån samt en femma för klubba i ansiktet. Annars tycker jag ni vann rättvist ni gorde en riktig bra första period.

Ha det gott

2010-02-13 @ 00:03:26
Postat av: Älvängen

gôtt å se att ni gör erat jobb

2010-02-13 @ 00:34:43
Postat av: David

Om det nu var så att de behövde mer tid för att hinna till okl.rummet så kunde de ju sagt det så hade vi tagit mer tid också, det är trist att stå och vänta. Vet att många lag sätter det i system att dra över i pauserna för att psyka motståndarna. Domarna var bra och det har jag sagt i 9 av 10 matcher om du läst på bloggen, vad du fått något annat ifrån vet jag inte men förra gången vi mötte Surte var det div 3 nivå på domarna.

2010-02-13 @ 09:09:01
Postat av: Mårten

Det är du som gjort att dina spelare är så tjatiga och jobbiga på plan med allt snack och allt klagande på allt domarna blåste för,de klagade även när de fick frislag med sig men de har det inprintat att bara klaga klaga så det var pinsamt och se! lär tjejerna att fokusera på rätt grejer!Sen måste jag även hålla med anders att sätta surte längst bort och sedan klaga över deras sena minuter är oerhört lågt,vad var det i hallen som ni prioriterade före er div 1 match??även domarna hade tyckt att det var löjligt osportsligt av er!Om surte nu inte tar emot er på bästa sätt så kan väl ni föregå med ett gott exempel och visa hur det ska gå till!Detta förstör tyvärr ert rykte eftersom min vän från innebandyförbundet satt jämte mig och skakade på huvudet lika mycket som jag åt detta! skäms!

2010-02-13 @ 14:24:43
Postat av: David

Okej, får väl svara på kritiken då Mårten. Jag hade ingen aning om vart Surte bytte om, det är andra som sköter det, tycker dock att om de kände att omkl rummet låg långt bort så kunde dem sagt det eller? Att mina spelare är tjatiga på planen är din uppfattning, inga domare har sagt något om det i år och vi har knappt någon utvisning för protest mot domslut, tycker det inte är något värre än något annat lag direkt, man måste ju ändå få visa känslor och om du vill skylla det på mig så kan jag ta det i så fall om det känns bättre för dig.

Jag vet inte vad du försöker få ut men har du något att säga så skicka ett mail istället för att skriva en kommentar tycker jag då du kan stå för det så jag får reda på vem du är. Det luktar mest dålig förlorare faktiskt nu... Sedan är det så att det finns flera hallar med aktiviteter och det är många som använder omklädningsrummen, bla brottningshall och b-hall för gympa mm samt uteaktiviteter som bandy,fotboll mm som ibland har omklrum. Jag har ingen aning om det i alla fall och det är inga andra lag som klagat under året. Har sett under många år att folk dragit ut på pauserna för att få motståndarna ur spel och alla vet att domarna inte kan göra någon bestraffning på det och det är något som borde ses över.

2010-02-13 @ 15:08:40
Postat av: Assisterande kapten i surte

Jag och min kaptens kollega frågade direkt vi fick veta vart vårt omklädningsrum låg om det fanns något omklädningsrum närmare planen. Vi fick till svar att alla var upptagna. Vi får efter matchen reda på att så inte var fallet. Vi frågade även domaren efter erat klagomål om att vi var sena om vi kunde få lite extra tid till nästa periodpaus men svaret blev nej. Mycket tråkigt tycker jag då det inte är optimalt att ha periodpaussnack i trapphuset vid planen för att för hinna med att varva ner och snacka eller vad tycker du? Jag hoppas att ni ger andra lag chansen att få bättre förutsättningar inför era kommande hemmamatcher.



2010-02-13 @ 18:04:19
Postat av: David

Okej, själv så har jag ingen aning om detta, tycker ni kunde sagt något före matchstart i så fall då hade det inte varit några problem. Faller är att under åren har man varit med om att vissa tränare sätter det i system att dra över i någon periodpaus för att motståndarna ska bli kalla och tappa fokus, vill inte namnge dem men tyvärr är det så och i och med era "små timeouter" efter varje insläppt mål så ville vi veta av domarna om de visste något varför ni inte dök upp och de hade ju ingen aning, hade ni frågat hade vi gärna gett er 2 minuter så vi själva kunnat ta 2 extra till taktiksnack osv. Sen låg ert omkl rum en trappa över vårt och det kanske tar 40 sekunder extra att gå dit, men men säg något nästa gång så fixar vi mer tid, alla andra lag har bytt om där och problemet har inte uppstått förut så därför blev ju vi konfunderade. Sätt dig in i vår situation så förstår du nog, jag förstår er nu i efterhand. Före vår match så var det pojkmatch och de använde 2 omklädningsrum och då var de ju upptagna, vi själva fick byta om i ett annat och flytta våra saker och frågan är om det inte stört mer i er uppladdning att ni fått byta omkl direkt före matchstart, beklagar att ni fick byta om 1 trappa upp, kan inte göra något åt det mer nu, känns i alla fall som det inte var matchavgörande.

2010-02-13 @ 22:18:19
Postat av: Men hallå.

Såg att Surte lägger sin match kl 11 mot Kumla. Är det just då.

2010-02-13 @ 23:02:49
Postat av: Lina

Det är sportlovscup i hallen hela helgen, enda tiden som matchen kunde läggas på, därav tiden! Se vilken tid övriga hemmamatcher har spelas, så ser du att detta inte är en vanlig tid.

2010-02-14 @ 09:43:23
Postat av: Sofia

som jag skrev tidigare ... vi frågade domarna om vi kunde få ett par minuter till inför den andra periodpausen.. men han sa nej.. Jag menar absolut inte att det var avgörande för matchen. matchresultatet är ingenting någon kan påverka i efterhand - men det andra kan man göra något åt i fortsättningen - det är väl lite så jag menar.

a

2010-02-14 @ 12:29:40
Postat av: Kapten

Alltså om du läser ser du ju att vi redan innan matchen hade frågat. Dessutom sa jg personligen till domarna vid första peridopausen att bli inte förvånade om vi blir lite sena, dem skrattade och höll med.. Men det är inte en stor grej egentligen och absolut inte matchavgörande, det var vårt slarv i första perioden. Dock är det som är skrattretande dina utdömningar av vårat arrangemang när ni själva inte bjuder upp till bättre. Det är bara att inse det, ingen arena eller div1 dam match är perfekt... Som man så gott säger, man ska inte kasta sten i glashus. Ps gäller även alla era långbollar ni la i andra perioden när ni blev lite pressade;). Lev väl!

2010-02-14 @ 13:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0