Sverige hade mkt tur!

Men bra har har ju tur sägs det, jag är ändå inte överbevisad, tyckte faktiskt det var Sveriges sämsta landskamp på länge mot bra motstånd, såg dock inte matchen som slutade 4-4 mot Tjeckien. Det kändes som att killarna inte vågade gå in och vinna matchen i andra o tredje men ett lite slumpmål till 2-1 och en snygg spelvändning till 3-2 räckte när de har en keeper som Jansson som spelar riktigt bra i målet. Snart lite om div 1 matcherna i helgen de få som spelas i mellersta och södra.

Var det bara jag som tyckte Schweiz var bättre än Sverige spelmässigt idag?

Slänger också ut en allmän fråga som diskuteras på Nilles blogg om skott på målräkning.

Ska man räkna skott i täck som skott på mål? Jag tycker absolut inte, hur vet du om ett skott i täck hade gått på mål eller om det gått över eller utanför, då får man ju gissa sig till det från sidan där seket sitter, riktigt knepigt.

Jag tycker man ska räkna skott i mål, skott i ramen och räddade skott, rätt eller fel?

Kommentarer
Postat av: P

Skott ska räknas som skott som hade gått innanför målramen om inte målvakten räddar. Alltså bara målvaktens räddningar som räknas som skott på mål. Detta eftersom det är målvaktens räddningsprocent man kollar på. 10 skott, 9 räddningar, ett mål = räddningsprocent 90%.

Således är inte heller stolp- eller ribbskott skott på mål.

2010-12-12 @ 12:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0