Sur förlust mot Hagfors!

Vi gör en jättebra match spelmässigt men missar en hel del chanser och det kostar då vi tappar 3-1 till 3-4 på 7 minuter i 3:e perioden och det kostar oss matchen tyvärr. Jag själv är klantig nog att ändra i kedjorna i 3:e och får ta på mig denna förlusten, inte bra gjort o chansa men alltid lätt att vara efterklok eller hur, hade vi istället satt 2 bollar hade man ju gjort rätt, ingen idé o älta det nu, vi gjorde en bra match ändå även om vi förlorade.

Hagfors vinner för de är lite mer effektiva och har en hel del flyt vilket man såklart ska ha, spelmässigt är jag nöjd och tycker vi skapar mkt mer chanser än gästerna, jag tycker de var betydligt vassare när vi mötte dem förra gången än nu men de kanske hade någon som var lite förkyld eller något, de skiter nog i det för de lyckades ju ta med 3 p hem vilket är det viktiga.

Jennifer Johansson gör 2 fina mål och Kajsa Högberg 1 mål.

Jag tycker det är kul när det är domare som är konsekventa och tillåter att man använder kropp, tror inte Hagfors tränare tycker så då han klagade otroligt mycket på domarna Martin Jonsson och Jonas Gustavsson, de är klart ett av de bästa domarparen vi haft i år. En kul grej är att Hagfors tar ut sin målvakt när de får en avvaktande utvisning jag undrar vad de sagt om vi rullat in en i tom kasse där, tror de skällt skiten ur domarna, hade vart svårt att hålla sig för skratt då....

+++ idag till Jennifer som gör fina mål och till Karin Johansson som är grymt stabil på backen. Alla gjorde en bra insats idag så det är bara o jobba på så kommer vi bli en obehaglig överraskning för många lag.

Kommentarer
Postat av: Jag

Har sett Hagfors flera gånger, dom klagar ständigt på domarna, iaf så länge dom inte leder. Tror aldrig att dom förlorat en match rättvist, det finns alltid något att skylla på, främst domarna. Har aldrig sett eller hört att dom förlorat mot ett lag som faktiskt varit bättre än dom. ;)

2010-12-23 @ 14:42:07
Postat av: Anonym

hagfors ska vara jävligt nöjda med att inte deras spelare som sparkar på en fröjereds spelare får matchstraff, att det bara blev 2 minuter kändes otroligt, där kunde matchen avgjorts.

2010-12-23 @ 18:18:57
Postat av: David K

till innebandyvän, släpp det nu. Se nästa inlägg.

2010-12-24 @ 09:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0