La Lakers vs Miami Heat, best of the best!

Denna matchen i NBA (Basketligan i Nordamerika) kan väl jämföras med el classico i spanien. Med stjärnor på läktarna som Sylvester Stallone, Cameron Diaz, Snoop Dog med flera så var matchen stekhet. Staples center i Los Angeles var knökad för alla ville se hemmastjärnorna Kobe Bryant, Paul Gausol, med flera samt se kungarna i Miami, årets värvningsbom Lebron James för er som inte ser på basket kan han jämföras med Maradona när han var som bäst, han bar sitt förra lag på sina axlar och nu när han är borta från Cleveland så är de ett bottenlag jämfört med ifjol då de vann grundserien totalt. Hemmasonen Dwayne Wayde kan jämföras med Leo Messi, en trogen hemmaspelare som burit laget i flera år och nu fått 2 nya lekkamrater i ovan nämnde James och nye Chris Bosh från Toronto där han dominerade och även Toronto som var bra ifjol har blivit ett bottenlag. Dock tappade de också turken Turkuglu till Orlando Magic där han gör succe.

Matchen då, jo mitt Miami (jag håller på laget där Lebron James spelar) vann alla 4 quarters (där gjorde man sig en hacka) och vann med hela 16 poäng (96-80), ganska stora siffror då LA är ett bra lag som alltid når långt i slutspelet och är i toppen av grundserien. För er som aldrig kikat någon gång gör det, det finns en del bra streaming sidor på nätet där man kankolla på hyfsat kvalitet. En dag ska jag åka över och se en eller två matcher live, hade chansen för några år sedan när vi var i New York men då var det utsålt och jag ville inte lägga 1500 kr på svartabörsen biljetter då risken att bli blåst kändes som minst 50-50.

Det grymma vore att göra en resa och köra NHL, NBA, American Football och Baseball när man ändå är där samt besöka Southfork ranch där serien Dallas spelades in, som jag börjat se för 3e gången nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0