Helgens summering av div 1 mellersta och södra!

Att summera mellersta blir inte kul men bara o bita ihop. Vi fick smisk med 7-0 mot ett mkt bättre Skattkärr, grattis till 054 laget, bra gjort.

Mina tips inom parentes och denna helgen behöver jag inte skämmas för mina tips, kändes nästan klockrent..

Linköping vann mot Hagfors med 5-4. (6-5)

Telge mot Farsta 10-0 (11-4)

Hammarby mot Råsunda 7-4 (5-3)

Täby mot Hässelby 3-3 (7-5)

Rönnby u mot Köping är kvällsmatchen och börjar 19.00. Återkommer om den senare, tips 4-7. Matchen slutade 3-9.

Div 1 södra då.

Göteborg mot Älvstranden 3-3 (4-4)
I/V mot Östra är inställd, kanske blir veckomatch då det spelas mkt matcher på helgerna, alltså varje helg i princip.

Jik mot Cl 98 7-1 (10-2)

Olofström mot Warberg 6-6 (5-5 o 5-6 i SD)

Engelholm mot Södradal 6-4 (3-2)


Det slutar då med att jag hade 1 fel och det var Täby mot Hässelby, jag slänger ut en officiell utmaning till alla, försök slå mig i nästa omgång, tippa alla matcher i div 1 mellersta och södra, jag tippar alla utom vår (Fröjereds) 1 p för rätt tecken och 3 om ni spikar resultatet, alla kan vara med, man vinner äran...

Kommentarer
Postat av: Johnny Grundahl

Hej David

Jag antar utmaningen när det gäller div. 1 Mellersta. Jag känner definitivt till min begränsning när det gäller övriga div. 1 serier vet knappt vilka lag som deltar.

Nästa spelomgång är nr 15 som spelas 5/1-11 och jag meddelar resultaten redan nu. Här är det inte fråga om att gå runt på "stallbacken" och känna av läget in i det sista.

Hammarby mot Linköping 2-6

Linköpings "segertåg" fortsätter. Risken är väl sedan att hamnar i ett ingenmansland och blir fortsättningsvis svårtippade.

Skattkärr mot Farsta X-X

Detta tips överlåter jag till dej David och i gengäld får du mitt Fröjeredstips.

Täby mot Fröjered 8-3

Detta är en effekt av resultatet från matchen mot Hagfors !!!???

Hässelby mot Rönnby 5-1

Hässelby fortsätter att hänga på och utmana Telge och jag tror inte att det kommer någon förstärkning för Rönnby denna match.

Täby mot Telge 5-6 i sudden

Täby fortsätter att leverera men har inte riktigt marginalerna med sej i årets serie.

Hagfors mot Köping 5-8

Svårspelat i Hagfors men Köping tar sista chansen att hänga på i serietoppen.

Det här var om inte facit så nära. Får se hur kaxig jag är på kvällskvisten de 5/1-11.

Johnny Grundahl

Skattkärrs IK

2010-12-19 @ 21:54:46
Postat av: David K

Härligt Johnny, men jag tror du e bättre på o skriva referat än att tippa..:)

2010-12-19 @ 23:19:26
Postat av: Rosten

Hej David!

Vill du ha mig med eller vill du vinna tipstävlingen? :=)

2010-12-20 @ 17:16:54
URL: http://rosten.blogg.se/
Postat av: David K

Rosten, självklart ska du va me!

2010-12-20 @ 18:42:29
Postat av: Nille

Jag antar utmaningen!!! Dax att ge herr Rosth lite smisk ;)

2010-12-20 @ 21:43:44
URL: http://nillelana.blogspot.com
Postat av: David K

Rätt Nille, go for it!

2010-12-20 @ 22:15:02
Postat av: Johnny G Skattkärr

Gick in och kollade hur resultatet i tipstävlingen skulle bli, än så länge kallas det ju bara tips förstås. Jag såg då att jag skrivit ett antal fel som jag nyu rättar till. Det är inte fråga om att ändra resultat utan andra korrigeringar.

1. Jag angav spelomgång 15 det är ju nummer 14 som avses förstås.

2. Hade tippat Täby - Telge som ingår i omg. 15 men för omg. 14 gäller matchen Telge - Råsunda.

Telge - Råsunda 7 - 1

Antalet mål avgörs på Telges matchkoncentration.



Misstaget berodde förmodligen på lite "gummiarm" i hjärnan nu när jag försöker utmana de riktiga tipsexperterna.

2010-12-30 @ 13:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0