Träningshelgen avklarad!

Helgen är slut och nu är man mkt sliten, troligtvis inget mot vad spelarna borde vara. Vi har kört fystränings, haft en mycket bra föreläsare då Rune Engström gästade oss och delade med sig av sina erfarenheter från sin innebandykarriär samt lite om sina tankar om hur man bör tänka och agera osv. Vi spelade också 2 matcher mot 2 ganska olika motstånd.


På lördagen mötte vi storsatsande div 1 laget Warbergs IC som lär bli topplag i år, missar de topp 3 kommer jag käka upp en skål spenat (vilket jag hatar). De spelade med ett grymt högt bolltempo och visade klass i avslutningarna. Matchen slutade 4-14, vi gjorde en riktigt bra första period där hemmalaget Wic endast ledde med 1-0 och vi kostat på oss att missa 2 jättelägen. Tyvärr orkade vi inte hela vägen och resultatet drog iväg lite väl mycket även om vi inte ska fokusera så mkt på resultatet. Det var flera detaljer som var riktigt bra som vi tar med oss och det var nyttigt att möta ett riktigt bra lag så vi inte blir tagna på sängen när det är seriedags om ca 1 månad.

Söndagens match mot Tvååker var vi inte riktigt på hugget i början och hamnade lite snöpligt i underläge 3-1 före vi vände på steken och vann med 7-5. Den matchen gick i ett mycket lägre tempo och en blandning av de båda matcherna där vi kan slita i försvaret som mot Warberg samt rulla boll som mot Tvååker så blir det bra. Hårt jobb blir det fram till seriestarten som vi alla ser fram emot att få vara tillbaka i "finrummet" igen.

Allt som allt en bra helg, har också lite personligt att ge igen på de skyldiga till att mina skor hissades upp i flaggstången, råder the "three stodges" att kolla sina schampoflaskor det kan lätt bli mkt kul som hamnar i dem, t e x rosa eller grön hårfärg, eller varför inte blå så det matcher våra tröjor..:)

Får också gratulera sportchefen som tog the double på pokern, en gång i heads up mot mig då han vann avgörande handen med K K K K  mot min A hög flush. Nice hand säger man då. I Andra rundan åkte jag ut mot Sanna som är 15 år och spelade stundtals som ett äkta pokerproffs, hennes 888 slog ut min A A K K enkelt.

Kommentarer
Postat av: Fotografen

Vill du ha bildbevis är jag inte omutbar....

2010-08-22 @ 22:26:28
Postat av: David

maila mig gärna, vore kul o lägga upp..



[email protected]

2010-08-22 @ 22:27:59
Postat av: capello

Hej David...

Den som lyckas är den som tar lärdom och aldrig ger upp. Bra läger och jätteroligt att få vara hos er. Var ett underbart gäng och mycket trevliga bra ledare. Vi hörs av.. ljus/ rune

2010-08-23 @ 08:51:35
URL: http://capello.nu/
Postat av: David

Helt rätt Rune, vi jobbar på o ger oss aldrig. Välkommen igen till oss..

2010-08-23 @ 12:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0