Hjälps vi inte åt längre i Sverige?

Den frågan ställde jag mig i söndagskväll när vi fick punktering på bilen och vi tyvärr saknade en domkraft, det var min kompis bil som de nyligen köpt och missat att kolla om det låg någon domkraft i bilen men icke. Slog på varningsblinkersen och stannade på en busshållplats och försökte få någon bil att stanna och offra 5 minuter på att låna ut sin domkraft men alla bilar åkte förbi, både jag och min kvinnliga arbetskollega försökte men alla körde förbi och blängde surt, jag menar har Sverige blivit så här?

Hade det varit för 20 år sedan hade troligtvis första bästa bil stannat och gärna hjälpt till, jag vet själv vid ett flertal gånger när jag kört med min bil så har jag stannat och kollat läget med folk som sett strandsatta ut, okej om det är mörkt ute och man är lite osäker så ska man ju vara försiktig men när det ändå är ljust ute och en tjej som har fått stopp vinkar och behöver hjälp så kör alla förbi, pinsamt säger jag bara. Hoppas på att "Karman" drabbar dem som bara körde förbi och att de själva får stopp och alla kör förbi dem så får de själva känna hur det känns, själv så kommer jag ändå hjälpa människor som behöver hjälp i den mån jag kan för jag tror i alla fall om man hjälper någon så får man själv något bra ut av det och kanske har lite "karma" på sin sida den gången man själv råkar i nöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0