Inget spel i div 1 för Stenungsund!

Som väntat var det ändå laget som spelade div 1 (Munka-Ljungby) som drog det längsta strået och vann kvalmötet om div1 platsen nästa säsong. Måste ändå berömma 89ers som gjort vad jag inte trodde de skulle klara och det är ju att vara med i toppen i serien och dessutom gå till playoff 2. Starkt jobbat. Jag ska också passa på att säga välkommen till Skövde som blev klara för div 2 och relativt enkelt mot Frölunda. Det var Skövde värda för de vann sin serie och har kvalat ett antal gånger. Frölunda får ta nya tag och fightas med Lindome om en div 2 plats i framtiden. Lockerud/Mariestad fixade inte kvalet men det kan ju alltid dyka upp en gratisplats så man ska aldrig säga aldrig, även det gäller ju Frölunda.

Lockeruds damer är klara för Elitserien och jag säger grattis, skönt att slippa ha er i serien nästa år med Vänersborg. Fröjered gick tyvärr inte upp, de rutinerade tjejerna i Warberg som spelat många år i ettan vända på steken 2-5 till seger 8-2 och tog återigen klivet upp. Även Fröjered kan få en gratisplats så de ska inte ge upp hoppet än. Måste ändå säga att av de senaste årens damkval till div 1 så har västergötland förlorat de flesta och det måste tyda på att daminnebandyn i distriket är riktigt dålig. Det jag själv sett när jag dömt har varit ljusår ifrån hur det var för 10 år sedan, damspelarna blir yngre och yngre och i div 3 ser man mest småtjejer som spelar i en serie det förr spelade 20 + åringar som var riktigt bra spelare. Hoppas den trenden vänder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra dömning igår!

2009-03-30 @ 19:01:17
Postat av: David

Tack. :)

2009-03-30 @ 19:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0