Sommar och sol!

Jaha då var en varm helg slut och det är åter till vardagen. Veckans pucko i butiken blir en kvinna som kom in och ville klaga på ett par tofflor som hon köpt för ca 69 kr. Att de var helt sönderslitna osv verkade inte spela någon roll för de hade spruckigt lite i sömmen längst fram. Att hon var helsvensk och över 40 gjorde saken ännu mera skumt för de vanligaste är ju utlänningar som vill ha pengarna tillbaka för allt. Att hon dessutom inte hade något kvitto gjorde saken ännu mera patetiskt, ja herregud vad vissa folk är konstiga.

Innebandy då, jo största nyheten är väl Jönköpings värvning av Alingsåskillen Johan Andersson som flyttar tillbaka. Att han och hans fru( (flickvän kanske har dålig koll) trivdes bra i den stan är ju ingen nyhet men jag trodde nog ändå att han ville spela i finrummet inför fullt hus och inte i någon bakgård i södra sverige inför närmast sörjande som det lär vara i idrottshuset i Jönköping. Skönt ändå att de åkte ur så publiksnittet kan gå upp igen, det tråkiga var att Mullsjö åkte ur för med ny hall så verkade dem vara på gång rejält, jag hoppas de kan ta klivet upp igen, jaja vad som helst förutom FBC Göteborg "Challengers" det är sista klubben jag vill se i SSL och jag vet att många tycker som mig där, varför då jo mycket på grund av deras egoistiska värvningar & ockerpriser osv, vill inte ens gå in på det nu. Kan nog i alla fall säga att Div 1 Södra är Sveriges bästa div 1 utan tvekan, troligtvis skulle lag 5 i södra piska lag 2 i norra hur lätt som helst, tror faktiskt bara Gävle skulle hävda sig i södra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0