Omgång 15 div 2 VG.

I denna omgång så kommer vi märka vilka lag som har kört på bra och håller formen uppe. Träningsmatchandet i uppehållet har varit enligt följande som jag nosat reda på. Alingsås-7-Härad 7-6, Marstrand - Vänersborg 10-7, Pixbo lirade gothia cup med i princip sitt a lag och förlorade i final mot Huskvarna med uddamålet. Även Alingsås och Lerum spelade gothia, Alingsås slog dessutom ut Lerum med uddamålet i de som vanligt jämna matcherna grannklubbarna emellan. Resten av lagen har jag ingen info om, i regel är de flesta lag otroligt dåliga på att få ut info på sina hemsidor om sitt lag. Tycker det är märkligt att många lag inte spelar någon träningsmatch under uppehållet, förra året lirade vi i pantern 2 matcher och det var riktigt bra att spela match under uppehållet, det blir helt annat än bara köra träning.

Omgång 15 då, ja vi har lite smått och gott.

2009-01-09
Pixbo Wallenstam IBF -Marstrands IBK Se matchinfo
Lindome IBK -IBF Göteborg Se matchinfo
IBK Vänersborg -IBK Alingsås Se matchinfo
2009-01-10
FBC Lerum -IBK Tygriket 99 Se matchinfo
Stenungsunds IBK -IBK Lidköping Se matchinfo
2009-01-11
IBK 7-härad -Warberg IBF Se matchinfo
2009-01-12
Marstrands IBK -Lindome IBK Se matchinfo


Pixbo känns som ett bättre lag, men Marstrand är inget dåligt lag för den sakens skull, jag tror på hemmaseger med 7-5.

Lindome mot IBF Göteborg då, tja om Lindome kan få samlat ihop styrkorna och ev någon joker så kan de kanske ta en poäng men då får de hålla sig från botbänken, GBG har 3 jämna kedjor där alla kan gå in och producera så de får hållas som favoriter. Tippar 4-8
Vänersborg mot Alingsås, tja svårt där men av tradition brukar faktiskt Alingsås vinna i vänersborg och vice versa och i första matchen vann VBG med uddamålet i slutsekunderna genom gamle storskytten "Bolan", jag tror att Alingsås vinner med 7-6 och en gammal matchvinnare kliver fram nämligen Järrebring om de fått över honom, det var inte alls säkert sist jag hörde från dem men om så är fallet så kan han nog spela på gammal hög nivå på ren inspiration i sin första match på länge i moderklubben.
Lerum mot Tygriket då, tippar på Lerum som börjar få ordning på sin trupp, 4-3 i en ganska målsnål match 2 defensiva lag som kommer spela på vilket lag som gör minst misstag.
Stenungsund mot Lidköping, där förlorade jag 2000 kr sist när Lidköping losade hemma mot dem, hemmalaget vet exakt hur man ska spela mot Lidköping och de kan tråka ut dem och spela på deras misstag något serieledarna verkligen inte gillar. Tippar 4-4.
Boråsarna från 7-Härads regionen tror jag enkelt slår Warberg, de har fått balans i sina 2 kedjor och så länge de har de 10 bästa spelarna skadefria är de ett riktigt bra lag, däremot finns i princip inget bakom dem. 9-6 tippar jag, det blir rock n roll innebandy när den är som bäst och inget försvarsgnetande i onödan.
På måndag spelas hängmatchen mellan Marstrand och Lindome, måste match för Lindome och jag tror att om Lindome kan spela bra mot Göteborg så vinner dem i Marstrand av bara farten med 6-4 men då får de verkligen gnetspela. Skulle de ha klappat ihop mot Göteborg finns risken att de losar med 11-3 istället så att tippa Lindome är lika lätt som att tippa gamla tipsextralaget Wimbledon som kunde slå Liverpool ena helgen för att få stryk mot West Ham nästa. På måndag kväll märker vi om jag har rätt.
Som jag sagt tidigare kommer jag resa bort i helgen men tanken är att bevaka Marstrand mot Lindome på måndag kväll och kanske få en gästbloggare på Boråsmatchen men det är inte säkert än, ska jobba på det. Vad tippar ni spelare och supporters, någon som har ett bra tips?För mina tips brukar ju gå åt skogen ibland. :)

Kommentarer
Postat av: Bronto Bruce

Floda (div.3) - Stenungsund 4-4

i Rydsbergshallen

2009-01-09 @ 13:37:16
Postat av: koppen

Konstigt att mitt favo gäng i England heter WestHam..

2009-01-09 @ 23:26:15
Postat av: David

Koppen, inget fel pa Hammers, de har fostrat manga bra spelare som Lampard, Ferdinand, J Cole, Defoe mm mm mm...Kanonlag. men kanske inget topplag..

2009-01-11 @ 14:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0