Derbydax, Kapten mot Kapten i fokus!

Bloggen känner kaptenerna på pulsen inför derbyt på onsdag mellan Lerum och Alingsås.

Först ut är Alingsås kapten Patrik Sernelid.

David: Hur ska ni behålla kylan i detta stekheta derby i en troligtvis fullsatt hall som är viktigt för båda lagen poängmässigt?

Patrik: Ja du, jag tror inte det är några problem, det gynnar oss med bra stämning med bra tempo.

David: Vilka spelare vill du ska kliva fram lite extra denna match?

Patrik: Det är dem gamla rutinerade samt målvakten, Jag och Håkan och Joel Pettersson om han kan spela samt Johan Andersson.

David: Hur mycket betyder det att ni i senaste derbyt  vände ett underläge och vann i Nolhaga? 

Patrik: Jag tror det betyder ganska mycket, vi känner att vi verkligen har chansen att vinna matchen.

David: Vilken typ av musik laddar du helst med inför en match?

Patrik: Det är rock.

David: Till sist hur tror du matchen slutar? 

Patrik: Jag tippar att vi vinner med 5-4

Nu kommer turen till Lerums kapten Tommie Lundgren.


David: Hur ska ni behålla kylan i detta stekheta derby i en troligtvis fullsatt hall som är viktigt för båda lagen poängmässigt?

Tommie: Ja vi ska spela på som vanligt, vi följer vår gameplan, det kommer inte vara någon skillnad mot i vanliga fall.

David: Vilka spelare vill du ska kliva fram lite extra denna match?

Tommie: Målvakten och juniorerna speciellt.

David: Förra derbyt förlorade ni lite snöpligt i slutet, är ni revanchsugna speciellt på grund av det?

Tommie: Det är inget vi hänger upp oss på och serien är så jämn så varje poäng är viktigt men  det är ändå viktigt att vinna derbyna.

David: Vilken typ av musik laddar du helst med inför en match?

Tommie: För mig är det nog musik med tryck i, inte direkt någon Westlife, bra dunk blandad hårdrock t ex.

David: Till sist hur tror du matchen slutar? 

Tommie: 6-3 seger för Lerum.

Jag tackar båda kapternerna för intervjun och önskar dem båda lycka till i onsdagens derbyfight, tack också till Christian Aronsson som hjälpte mig med frågorna. Under gårdagen slog också bloggen nytt rekord, 163 unika besökare, tack till er för ni läser.

Kommentarer
Postat av: haha

Rock =). Vågade Serna inte svara Linda Bengtzing?

2009-01-21 @ 19:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0