Summering omgång 20!

Jahapp då var det bara 2 omgångar kvar då.

I helgen så blev det som väntat i några matcher. Alingsås slog Warberg men det var tight in i det sista. 7-4 blev det mitt tips var 8-5 så rätt nära där.


Värre blev det...

Tygriket mot Göteborg tippade jag 4-5 e SD det blev istället 4-3 så inte så långt borta men fel lag vann.

Stenungsund - Lindome blev 8-3 jag tippade 5-4 rätt lag men större siffror.
Fick ett kort snack med "Koppen" i Lindomes ledarstab och han sade rätt ut att Stenungsund var klart bättre inget snack om saken, men han är ändå positiv till de 2 resterande matcherna Vänersborg borta och Pixbo hemma.

Lerum förlorade mot Vänersborg hemma i Rydsberg och är i och med den förlusten nu indraget i bottenstriden, måste vara en stor besvikelse för de förra Pantern och 0302 spelarna. Jag hade tippat 4-3 men det blev 4-6. Starkt av VBG o vinna.

Lidköping går visst på sparlåga sen seriesegern blev klar och om de nu gör det så kan alla lag vinna mot dem, motivation slår ofta klass som sagt och Marstrand vann med 6-4 borta och det var seriesegrarnas 4e hemmaförlust, inte alls imponerande faktiskt, lite taskigt för de andra bottenlagen i serien. Jag hade tippat 10.5 med en liten varning för just att motivationen kunde slå klass.

7-H mot Pixbo som jag såg hade jag tippat 8-7 seger i sudden till Pixbo, det blev 9-8 till Pixbo så där var jag ruskigt nära i alla fall. :) 7-H är nu borta från kvalet som står mellan Stenungsund och Tygriket med fördel Stenungsund men i ärlighetens namn har inget av lagen något att hämta i div 1. Laget jag tror skulle ha bäst chans är Pixbo för de har framtidens spelare och kanske kan få någon mer rutinerad spelare som Jerker Lundgren som de skulle haft i år men som var "för bra" i SSL.


Pixbos unga kids i uppvärmning följande kapten Jihde som får vara den som står för rutinen i gänget.


Kommentarer
Postat av: Krister Gunnarsson #10

Ja det var bra fart på dom grabbarna :-)

2009-02-16 @ 18:11:52
Postat av: Anonym

Inte bara taskigt av Lidk.. Riktigt bonnigt till och med.

2009-02-16 @ 21:00:40
Postat av: Insatt

Marstrand var det bättre laget och Lidköping

skapade föga. 1 powerplaymål, 1 straff, 1 onödigt slarvmål samt ett snyggt spelmål. Marstrand har

en kanontrupp men har inte fått ordning på spelet. Nu har man 3 raka... Klart Lidköping är lite mätta men de ville allt vinna igår...

2009-02-16 @ 21:18:45
Postat av: Undrande över denna pixbo förjusning

Du kan ha rätt att inget av lagen har där att göra,för det tror inte jag heller men att pixbo skulle vara så mycket bättre förstår jag inte. Dom har inte vunnit över lidköping el stenungsund i år.Dom har ändå användit en hel del ssl spelare iår

2009-02-16 @ 22:18:17
Postat av: David

Okay jag ska utveckla nu. Pixbos unga kids har gått mycket uppåt i år och utvecklats mycket, med en eller 2 rutinerade till som trappar ned samt att alla blivit ett år äldre tror jag att de är laget som kan hävda sig bäst i div 1. Sedan är lidköping inte oslagbara det vet jag allt, var ju själv med och slog dem borta förra året med Pantern, rätt taktik så går det grus även i deras maskineri samt ett helvetes slit av gubbarna. Men det klart att är man klar seriesegrare så kanske man inte går för fullt.. kul med åsikter..

2009-02-16 @ 22:51:26
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: insatt #2

Helt uddlösa var ju inte Lidköping direkt måste ju ändå erkännas. Herr Andersson i kassen blev med rätta utsedd till planens gigant även om trollkarl Rauswall utmanade efter två solonummer som gav även hemmapubliken ståpäls. Anderssons trippelräddning och sanslösa sidledsdyk var två av matchens höjdpunkter. Marstrands seger var dock rättvis och ett bevis på moralen i laget...

2009-02-17 @ 00:35:39
Postat av: TT

Tycker att din blogg är läsvärd och bra.

Men tycker det är tråkigt att du inte bedömmer alla lagen rättvist. T ex så har du bara sett oss en match borta i Alingsås. Känns inte som man riktigt kan uttala sig om vad vissa lag har att hämta i ettan om man bara sett dem en match på pakett.



Annars en mycket trevlig blogg. Liverapporteringen 7h pixbo var lysande.

#2

2009-02-17 @ 01:40:34
Postat av: David

till TT, du har ju rätt, jag har bara sett Tygriket en match tyvärr, har blivit så att det inte timeat in bättre. Men den spontana känslan är att ni ändå spelar jämt med de flesta lagen och det är en bra skillnad på div 1 o div 2, och vad jag hört ryktesvägen om ert lag så är det några som lirar fotboll och inte kör så mkt försäsong osv utan mer har innebandyn som andrasport,det kanske har ändrats till i år, rätt eller fel kan du ju avgöra bättre än mig. Men ni har ju varit där förr (div 1) och klarat er hyfsat så varför inte, ni är ett bra lag helt klart i div 2 i alla fall. Kul att du gillade liveuppdateringen, kan nog bli någon mer sådan, i sista omgången kanske om det finns någon match som gäller något..

2009-02-17 @ 08:55:26
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: tt

bra att du håller med.

Stämmer delvis att försäsongen inte sköts jättebra. men om vi går upp till ettan så måste det ske ändring på det. Och med den smala truppen som vi har idag så klara vi inte division 1. Nyförvärv krävs samt mer träningar.

skall du se matchen på torsdag mot marstrand?

Vad jobbar du annars med, antar att du inte drar in storkovan på bloggen?

ciao

2009-02-17 @ 10:22:24
Postat av: David

Hej, på torsdag så kan jag tyvärr inte, tjänar inte ett öre på bloggen tyvärr, har funderat på att lägga den på något annat ställe för att kanske kunna få in pengar som täcker resor till matcherna mm, men de flesta klubbarna är schyssta och bjuder på entré i alla fall. :) Lycka till mot Marstrand och se upp för Andersson hehe. :)Jobbar som säljare annars.

2009-02-17 @ 10:26:23
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: tt

Ok låter som en bra idé det. Tack lär behövas, Hört att det är en svårspelad hall.

haha skall försöka hålla ett öga på han.

2009-02-17 @ 10:27:25
Postat av: #9 TT

Ryktet om att folk har innebandyn som andrasport efter fotbollen stämmer inte.. Det var så för 4-5 år sen det var lite problem. I början på säsongen var det nog bara jag som dubblade. Dock så lever som sagt ryktet om att vi är ett fotbollsgäng kvar. Förstår inte varför min kollega käre #2 Terry klankar ner på försäsongen? Det ser ju onekligen ut som om vi är bättre tränade än de flesta lagen då våra tredje perioder har avgjort ruskigt många matcher.

2009-02-20 @ 11:50:50
Postat av: David

Jaha då fick vi det utrett då. :)

2009-02-20 @ 12:30:29
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: ...

"Pixbos unga kids" vann "bara" med 4-3 mot Stenungsund i det juniorallsvenska mötet i höstas. Dessutom hade SSL-laget ett intresse av att värva Sandro Agus redan denna säsong, det borde inte bli mindre nästa säsong. Och då borde dom ju va lite intresserade av tex Henriksson och Reichenberg också eftersom de ligger på samma nivå. Så ditt resonemang om varför Pixbo klarar sig bättre än Stenungsund i ettan håller inte riktigt, TT:s juniorer har jag ingen koll på men de kan nog också hålla en hög nivå..

2009-02-23 @ 20:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0