Melodifestival summering del 1 Göteborg!

Ni som bara vill läsa om innebandy och inte om melodifestival kan sluta läsa nu, det kommer så klart att bli en del melodifestival i år med. Hoppas fler bloggare hänger på, det är alltid kul att diskutera det.

Inte för att vara elak men detta var nog det sämsta jag någonsin sett inom deltävlingarna. Alcazar var överlägset bäst och den låten får gärna vinna den svenska uttagningen då är jag nöjd. Nina Söderquist var riktigt bra med Tick tock som var en go rocklåt, den var mitt andrahandsval.

De 2 snygga tjejerna Emilia och Marie Serneholt var inte så bra, hyfsade låtar men inget extra som krävs för att kunna vinna en europeisk final. Scotts, ja inget speciellt, har redan glömt deras låt och vad den hette.

Sämst då ja unge Fagerlund kommer säkert spelas på radion men han hör inte hemma i melodifestivalen än, kanske om några år. Shirlie Clamp som gjorde "min kärlek" som är en kanonbra schlager hade jag ju hoppats på men nej nej, en kass ballad suck zzzzzzzzzzz. Sist och klart sämst var Caroline af Ugglas, vad gjorde hon där och vem har röstat på henne? Tycker folk det är bra? Vilken typ av folk gillar det? Jaa jag har ingen aning, hon var ju fan sämre än Loa Falkman med "symfonin" och det trodde jag knappt gick.



Kvällens vinnare, Alcazar & Emilia. (Bild Svt.se)

Kommentarer
Postat av: Sally H.

Tycker att Petra Mede var det bästa på hela kvällen. Kan inte fatta att tittarna sågade henne? Hon var rolig, höll ett bra tempo och så seriös som man kan vara på ett sådant här spektakel. Och detta att alltid samma textförfattare "tex Ingela pling Forsman" blir valda gång efter gång (5-7st låtar per säsong) måste vara ett fusk i val av låtar när det kommer in ca. 5000st texter från amatörer och proffs. Nä den svenska melodifestivalen har bara blivit en mjölkkossa för branschen i ett land som gillar musikchangen dansband.

2009-02-08 @ 11:44:12
Postat av: sandro

1.CAU - Snälla Snälla

2.Scotts - Jag tror på oss

2.Emilia - You're my world

4.Nina Söderquist - Tick Tock

5.Marie Sernholt - Dissconnect me

6.Alcazar - Stay the night

7.Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus

8.Jonathan Fagerlund - Welcome to my life



imo

2009-02-08 @ 14:32:51
Postat av: David

Sandro ärligt talat du skojar inte med mig, tyckte du hon var bäst???

2009-02-08 @ 16:40:14
Postat av: sandro

absolut.. Hur fan tänker Marie Sernholt, Shirley Clamp och Alcazar när dem ställer upp med en låt som kommer vara sämre än minst 10st i samma genre under ESC. Varje låt tävlar ju inom en viss genre för vissa röster. Låten måste sticka ut, vara bra och väcka känslor. Alcazars jävla tuggummipop/torr-upptempo låt ger ju inte ett piss.

2009-02-09 @ 11:21:42
Postat av: David

Håller med till viss del man måste sticka ut, se på monsterrockarna Lordi asgrymma...:)

Hoppas på bättre låtar nästa lördag.

2009-02-09 @ 13:39:37
Postat av: Karin

Dessutom sjöng Shirley som en kråka - vad hände där egentligen!? Schysst timing de hade med "återblicken" också som fångade sången där den lät som allra värst...

2009-02-10 @ 22:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0