Norge taktiskt sämst i VM?

Ja ärligt talat, för vad de har tappat, förr alltid i toppen i VM och senast var det dåligt men nu då jaaa otroligt dåligt var det mot Tjeckien. Man leder med 1-0 och har skott i ribban i första o då ser allt bra ut men en missad diagonalare (blev en del sådana) så kan Tjeckien kvittera i sista minuten. Matchen såg ut som så här, Tjeckien bollförare och Norge springades som galningar på diverse kontringar oftast en "topp" ensam mot 2 eller 3 och kom de väl till skottläge så sköt de utanför i princip alla gånger, inte en enda gång i spel 5-5 hade Norge 3 pass inom laget på offensiv planhalva, ja kanske någon enstaka då om vi ska vara petiga. Sedan ska vi prata powerplay och frislag, säger bara en sak, horiblelt. Offensiva frislag tjaa inte en enda försök till variant förutom på ett inslag där de gör 2-2 och det var faktiskt riktigt snyggt men alla frislagen i slottet blev inte ens skott på mål.

Powerplay då, suck så jävla dåligt, passningarna runt där bak gick nästan alltid bakom spelaren på kanten så direktskott var bara o glömma men det värsta var INTE EN ENDA SPELARE FRAMFÖR MÅLVAKTEN PÅ 4 POWERPLAY. Alltså att se att det behövdes behöver man inte vara hjärnkirurg för att kunna se. Jag skulle kunna gissa på det jag såg på webben att det var kanske 2 skott på mål och då på en målvakt med fri sikt och helt ofarligt på 4-5 pp och vi snackar i Norges landslag, pinsamt Norge hur ni kan vara så tafatta. Förlust med 2-6 mot ett lag ni skulle kunna slagit med lite mer spel och lite mer power på kassen för Tjeckerna var inte bättre innebandyspelare däremot mycket mer aggressiva och tuffare på mål. Kan bara undra hur Norges landslagsledning tänker eller rättare sagt inte tänker, för det var den sämsta coachingen jag sett på jävligt länge.

Sen såg jag lite på Danmark mot Polen och där ska jag vara ärlig jag såg i 2 minuter sen var jag tvungen att stänga av, det var det sämsta jag sett på riktigt länge, ungefär samma nivå som vårt div 3 lag mot Skövdes div 3 lag, och detta skulle vara 2 landslag, om Norge tappat så måste Danmark underprestera om någon, vad händer i innebandydanmark? Troligtvis har deras elitserie inte utvecklats något sedan jag var där och redan då var den riktigt kass på damsidan med en handfull spelare som var någorlunda och knappt någon existerande ungdomsverksamhet, det var ändå 2005/2006.

Jag måste nog ställa mig frågan ändå, är daminnebandy internationellt så jävla dålig, Sverige spelar innebandy och jag ska se Schweiz mot Finland ikväll så ska avgöra hur bra dem är, Tjeckerna spelar sin kämpainnebandy och gör det ändå rätt bra efter deras förutsättningar.

Hoppas det blir lite roligare framöver för när man är hemma och förkyld med feber måste man ju ha något att göra så ett VM är ju bra men tur att det också är handboll för just nu är handbollen tio gånger mer kul än innebandyn, hemskt att behöva erkänna det. Är det bara jag som är grinig eller vad tycker ni andra, har daminnebandyn gått tillbaka internationellt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0