Innebandyn börjar ta fart!

I helgen blev det premiär för träningsmatchandet för mitt nya lag ibk vänersborgs damlag, vi håller till i div 1 västra och förra året kom tjejerna 3a av 10 lag. Laget som kom 2a var Huskvarna och de mötte vi i Lördags på hemmaplanen som jag kallar för "Vänersborgen", tanken är ju att ha en ointaglig borg på hemmaplan därav namnet.... I alla fall så blev matchen en ensidig historia där vi vann med hela 14-1, tror det stod 6-0 efter första o sen rullade det på. Att skylla på att motståndarna var 92 or till 75 % kan man ju inte göra då vi själva har både 92 och 93 spelare och en hel drös med 91 or och jag anser att om en spelare är 17 eller 18 så ska det inte spela allt för stor roll på damsidan. Många lag har ju 16 åringar som är ordinarie ända upp i elitserien. Det handlar nog mer om att motståndarnas spelare inte spelat så mkt i div 1 utan endast i lägre divisioner eller i flickserie. Har man som ung attityden att kunna gå in och kriga och slita så kan man mycket väl hävda sig bra om man är 16 år, men som sagt mycket sitter i skallen.

En riktig värdemätare kommer på söndag mot div 1 södras segrare i våras, IBF Göteborg. Jag såg dem själv när de kvalade mot Lockerud och då tyckte jag Lockerud var klart bättre, IBF hade mkt svårare med parketten i Valhalla sporthall. Matchen i helgen spelas på parkett i Långareds fina Albert Hall, Förra året möttes lagen i träningsmatch och då vann Vänersborg med 4-3, får se om de "röda stjärnorna" (redstars är ibk vbgs smeknamn) kan vinna återigen. Jag hoppas på en bra match och att vi även får träna lite box play och powerplay för ibland verkar det som om domarna inte vill ta utvisningar i tr matcher och det tycker jag är tråkigt för det är ju det man vill träna på. Hoppas på en bra match.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0