Helgen oddsutmaning "Foppa" Vs "Bulten"!

Jag och min polare snackar ofta om tips på fotboll så jag utmanade honom och han nappade direkt på en 5 machers oddstips för helgen.

Hans odds kan ni se på http://bultens-blogg.blogspot.com/

Reglerna är enkla 5 matcher med minst 1.50 i odds och bäst av 5 vinner, vid oavgjort går tävlingen vidare till nästa helg, må bäste tippare vinna.:)

Match 1. Aston Villa - Fulham spelar 1 till 1,72, känns som ett fint odds nu när Fulham spelade i Europaleague i veckan och torskade borta, även Aston Villa spelade fast hemma, samt att Villa vann mot Liverpool på Anfield där de inte ofta brukar vinna så de borde koka av självförtroende nu. Det man dock ska komma ihåg är att Villa ibland kan ha svårt mot "sämre" lag som i premiären när de torskade trost spelövertag, men jag kör ändå och hoppas Micke Svensson lag får stryk. :)

Match 2 FC Köpenhamn - Bröndby, tippar x till fina 3,30 Danska ligan ihop med Norska är ligor jag tippar mycket på, man snappade upp en del när man bodde i de länderna och lärde sig "trenderna".
"Bulten" tippade ett x så jag ska inte vara sämre, vi har derbyt som får en huvudstad att koka, FCK mot Bröndby är ett riktigt hett derby som får Stockholmsderbyna att blekna, nu känns matchen helt öppen med FCK som knapp favorit men i ett derby är det alltid viktigast att inte få stryk.

Match 3 Viking - Sandefjord Fotball tippar 1 till 1,58, känns kanske som en liten fegtippning men Viking är starka hemma och när Peter Ijeh (fd Malmö och IFK Göteborg) har en bra dag så sätter han minst 2 och på hemmaplan brukar han och laget göra en del mål, så som alternativ så kan det betala bra med att tippa på mycket mål.

Match 4 Hannover 96 - Hoffenheim, tippar där med hjärtat så det får bli 2 till 2,45 (Efter 2 kryss så vinner Hoffenheim och hakar på tåget, oflyt när de spelade x mot Bayern Munchen när de faktiskt hade en boll solkart inne som domarteamet missade så ska de ta denna matchen).

Match 5 Malaga - Atlético Madrid, tippar också med hjärtat så det blir 2  till 2.0. Motiverar det förutom att jag gillar AT Madrid skarpt så har de ligans bästa målskytt Diego Forlan ihop med den snabbe tekniske Aguero och de två tillsammans skapar oreda för alla försvar och Malaga är ett mediokert lag, så om AT M. ska vinna en titel i år som presidenten sagt så får de börja vinna direkt inget annat är nog för dem.

Jag spelar en femling för 87 kr och om alla går in vinner jag 3823 kr, den skulle smaka fint men spelar också 200 kr trippelsystem som ger 2037 om alla sitter och går 4 av 5 in så vinner jag en hygglig slant orkar inte räkna på det men ni ser själva om ni vill följa mitt tips. Lycka till därute och skriv gärna en kommentar om ni spelade och vann,

Må bäste tippare vinna, lycka till "Bulten".

Kommentarer
Postat av: Micke

Hoffenheim var ju ett dunderodds, den hade man ju själv, men hade med City seger på bortaplanen med. Fulham har jag med hjärtat men det ser tufft ut, brukar ha problem med Villa. Men man hoppas!

2009-08-30 @ 18:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0