SM-Finalen nalkas!

Då börjar innebandysäsongens slut närma sig och kvar är finalen som spelas på Lördag. Blir som vanligt till att följa den från tvsoffan, själv så tycker jag inte det är motiverande att lägga en lång dag på att åka upp och ner till Stockholm. Jag tycker det är dags att sm-finalen spelas i Göteborg eller kanske i Malmös nya arena för att få lite spridning på det.

På damsidan är det som vanligt Balrog som är i final och det är ju inget fel i det men det roliga är att Falun slog ut Iksu. Jag gillar Iksu det är inte det men ett nytt lag i final är kul tycker jag. Var grymt imponerad när jag såg Faluns damer lekande lätt piska upp Endre för några veckor sedan. Ett Endre som förr om åren spelat bra innebandy och haft fart och fläckt som mest sega och klumpiga ut, kändes som de tränat för hårt på styrkebiten och tappat explosiviteten, men det är min åsikt.

Storvreta på herrsidan hade varit kul att se i en final men AIK var starkare och slog ut dem, Warberg slog ut Balrog och det var ju väntat även om Balrog smiskade upp finalfavoriten Täby som nog alla i Sverige trodde skulle nå finalen och ta sm-guldet, personligen trodde jag att nu var det Täbys år men icke. Man kan säga att Täby gjorde en "Dalen" och vek ner sig när det som mest gällde. Dalen då, ja med ett så bra lag är det riktigt dåligt att inte knyta ihop säcken och göra bättre än vad dem gör. Kan inte säga varför de inte går längre men något måste det vara de gör fel för en sådan bra trupp har inte många lag om man ser till varje enskild spelare.

Tippar då sm-finalerna och det går nog lika bra som mitt vanliga tippande.

Falun-Balrog 4-4 och Balrogseger efter straffar.

Warberg-Aik 7-5.


Kommentarer
Postat av: Tomas Andersson

7-2 till AIK. Bara en känsla.

2009-04-16 @ 22:47:43
URL: http://tomassteker.blogg.se/
Postat av: David

Ja du Azon, inte omöjligt även om jag inte gillar AIK. Warberg behöver ju ha Svensson igång.

2009-04-16 @ 23:27:14
Postat av: Tompa

Den tippningen var väl inte så dålig? :P



Skräll att Rödovre vann i DK också..

2009-04-18 @ 21:10:25
URL: http://tomassteker.blogg.se/
Postat av: David

Grymt Tomas, nej inte egentligen Hot Shots kan ju inte vinna guld, en klassisk förbannelse som Pixbo hade på 90 talet. :) Blir lätt en mental spärr, ett såkallat spöke..

2009-04-18 @ 21:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0