Helg med cup!

Tänker tillbaka på förra årets Björnslag när halva laget som lovat vara med bangade ur i sista minuten och vi fick plocka in flera spelare dagen före cupen och stod där med 7 utespelare och en målvakt första kvällen mot Bräckan (2-3 förlust). Det var ändå jäkligt kul att spela och vi gjorde 2 bra matcher och stupade hårt den sista, blev vinst mot Akerselva tror det var 3-2 och sen förlust mot ett lag vars namn jag glöm och förträngt med något runt 6, 7 eller 8-1.

I helgen med Fristad var det ombytta roller, det var en stor och stark trupp som åkte ner till Göteborg och även flera bra spelare som inte åkte med på grund av diverse olika saker. Första matchen mot Frölunda som kom 3a i div 3 Göteborg och som jag åkt på däng mot i en träningsmatch förra året med Pantern när jag var tränare där blev lika tufft som förväntat. Vi började inte bra och från bänken fick jag se vår förstafemma som brukar vara heta släppa in ett mål redan efter ca 15 sekunder. Ett Frölunda i medgång är inte roligt att möta så det var bara att försöka sätta stopp för det så fort som möjligt, och vi lyckades i matchens andra byte att kvittera på ett mycket enkelt men effetktivt sätt, jag slår en pass upp via sargen och Marcus får gå och gå och skjuta ohotat in bollen vid bortre stolpen till 1-1 och kl står på 00:45. Det var riktigt gött att få in en boll direkt, matchen rullar på och efter 2-2 i paus rycker Frölunda och vinner med 4-2. Spelmässigt en helt okay match men vi tappade för många bollar i mittzon och Frölunda är ett grymt bra kontringslag vilket de visade och vann väl ändå rättvist.

Match 2 var mot Fredrkshavn Outlaws, ett lag som förr dominerade dansk innebandy men efter 2005 så tappade de många av sina landslagsspelare och fick bygga ungt och var mestadels 18-20 åringar när jag var i Danmark och vi mötte dem med mitt Århus. Nu tyckte jag de var klart sämre och helt uddlösa, vi gick upp till 4-0 men slarvade lite och de fick ta över sista 10 minuterna och reducerade till 4-2, vi missade en del klara lägen så vi borde nog vunnit med mer, Outlaws var riktigt dåliga.

Sista matchen i gruppen var mot halläningarna Tvååker som håller till i div 3 och vanns med 3-0, motståndarna var rätt rörliga med det hände inte jättemycket när de anföll utan löpte mest runt sargerna, Moberg i målet tog de chanser som de fick och agerade med stor pondus i matcherna speciellt runt kassen och hjälpte backarna mycket bra.

8-delsfinal eller var det nu kallas efter gruppspelet var mot småländska div 3 laget Huskvarna. Jönköpingsregionen är ju stor vad det gäller innebandy och det märktes, de hade många unga rappa spelare som var riktigt bra och de vann rättvist men siffrorna 1-4 speglar inte matchen då vi hade en boll inne enligt mina lagkamrater men domarna kunde inte avgöra om bollen var inne eller inte och så borde vi i alla fall haft minst 1 straff för det var 2 situationer som var 50/50 och då är jag mycket objektiv. Ska inte skylla på domarna för de var annars mycket bra i hela turneringen och vet själv hur svårt det är med t ex låsningar av klubba framför mål när det är en del folk runt om spelarna.

Summeringen av turneringen blir då. 2 segrar mot ett div 3 lag och ett Danskt elitlag. 2 förluster mot 2 div 3 lag. Vi som är nykomligar i div 4 (vann 5an förra året) så är insatsen helt okay. Efter sista matchen var man ju grymt besviken men det är ju spelet som räknas och jag tror nog att många spelare kände som jag att det givit mycket att spela ihop laget och komma igång ordentligt med matcträning. I veckan (onsdag) blir det returmatch mot Rydboholm (div 3) och det är en match vi borde vinna om vi spelar som vi gjorde i helgen för RSK var inte imponerande sist vi mötte dem (2-2).

En mycket rolig grej med helgen var alla innebandyvänner man träffade på bl a Jonas från Vimmerby som var coach i Norska Kverneland när jag var i Sveiva så vi snackade lite Norgeminnen, Martin "Röde" Rasmusen från Århus FS vår grannklubb som umgicks med oss i TÅF istället och sen gick till TÅF året efter, en riktigt trevlig kille. Patrik Håkansson med familj som alltid finns med när det vankas innebandy, Mattias Wennbring förbundskapten för Danmark, hann inte prata så mycket med mer än hej men en trevlig kille som ska enligt rykterna även vara tränare för Elitlaget Brönderslev Hot shots, snacka om drama och skitsnack nu i Danmark, lycka till Mattias med att få lugn på galningarna i Hot shots :).. En hel drös andra roliga innebandyfolk som man någon gång träffat.


Kommentarer
Postat av: Ville

Hej David, skulle behöva komma i kontakt med dig omgående. Har du möjlighet att maila ditt mobilnummer alternativt ringa mig på 0734-101395.



MVH Ville

2008-09-09 @ 18:51:44
Postat av: Koppen Lindome

Är du inte påläst? Kan väl ändå inte vara du som har tippat serien på Innebandymagazinet?

2008-09-10 @ 14:48:25
Postat av: David

Men snälla Koppen, på din blogg skrev du att ditt lag skulle få nya bra spelare och att du inom kort skulle berätta vilka. Efter över 1 månads väntan så orkade jag inte kolla mer på din otroligt sega blogg så jag har inte sett på sista veckorna utan bara tog för givet det var mycket snack och lite verkstad men jag tippar er 9a, den andra kille er 11a. Du får visa att jag har fel i serien. :)

2008-09-11 @ 21:24:10
URL: http://innebandydavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0