HELLWEEK STARTAR!!!!

Hellweek kallade jag veckan förra året då mitt IBK Pantern först mötte 0302 och sedan Lindås, jag kallar det Hellweek nu för denna vecka är det upplagt för DERBYFEBER i div 2. Vi har några grymt intressanta matcher och om jag orkar ska jag försöka specialbevaka 2 av de HETASTE matcherna.

På onsdag den 22/10 kl 19.30 brakar div 2 vg absolut hetaste DERBY igång, vi pratar så klart om hatmatchen nr 1 mellan "bandy" städerna Lidköping (villa) och Vänersborg (IFK Vbg) som möts. Matcherna brukar vara stentuffa och målrika och i princip fullsatta och allt talar för att det kommer bli likadant onsdagkväll mellan IBK Lidköping mot IBK Vänersborg.

Jag kommer vara på plats och fixa intervjuer och bilder och en analys som kommer komma upp sent på onsdagskvällen.

På Torsdag har vi också ett historiskt DERBY mellan IBK Alingsås och FBC Lerum, förra året fick inte derbyna mellan Pantern och Alingsås någon direkt derbykaraktär då mötet i Lerum vann enkelt av Pantern 10-2 och returen komfortabelt av Alingsås 5-2. De stora derbyna det året var mellan kommunklubbarna 0302 och Pantern men förr om åren har det spelats heta derbyn mellan Lerum och Alingsås. I Nolhagahallen kommer matchen att braka loss kl 20:00.

På Torsdag spelas även ett stekande DERBY mellan de före detta broderklubbarna Marstrand och Stenungsund som för ett antal år sedan spelade tillsammans i div 1, såg dem själv i en match det året de föll ur när de mötte Partille och då var dem inte mycket att skåda. Med en föryngring så ser båda lagen mycket starka ut och nykomlingen Marstrand är nog seriens mest positiva överraskning så här långt. Att tippa den matchen känns helt omöjligt men jag kommer själv i samtliga veckans derbymatcher tippa x, ett oavgjort i ett derby känns aldrig fel. Är det någon gång man saknar att stå i ett bås och coacha så är det när det är derbymatch, verkligen årets höjdpunkt, ni som är tränare håller garanterat med. Jag hoppas på mycket publik i DERBY matcherna och tror faktiskt att bästa publiksiffran kommer finnas i Lidköping med Alingåsås 2a och Marstrand 3a.

Sjävklart så spelas också 033 derbyt mellanIBK 7-Härad och Tygriket, glömde skriva om det först, känns rätt öppet på förhand det också, TTs defensiv mot 7-Hs offensiv. Warberg mot Lindome känns inte alls hett men Lindome har sina derbymatcher mot IBF Göteborg och Pixbo IBF.

telefon intervju inför derbyt i Lidköping onsdagkväll med nr 5 Fredrik "Linkan" Lindqvist i IBK Vänersborg


David. Jag har sett dig sen du var väldigt liten på matcherna med en klubba i handen på Vänersborgs matcher i pauserna stå och skuta och liknande, när bestämde du dig för att satsa på innebandy?
Fredrik: Jag slutade spela fotboll när jag var 15 och då insåg jag att det blev innebandy fullt ut, innan så körde jag båda sporterna. I den vevan kom jag med i A-lagstruppen.

David: Vad har du för mål med din innebandy?
Fredrik: Jag vill bra så bra som möjligt och spela så högt som möjligt, helst med Vänersborg. Det är mycket som styr med jobb och utbildning. Jag är heller inte främmande för att röra på mig om erbjudanden skulle komma.

David: Hur beroende är Vänersborg av Ante för att ert spela ska fungera?
Fredrik: Självklart är han ju viktig och bäst i div 2 så han är mycket viktig, men inte så att vi som lag går under om han inte är på topp. Det är alltid skönt att ha en sån gubbe i laget att luta sig mot.

David: Hur stor är skillnaden på att spela derby jämfört med vanliga seriematcher?
Fredrik: Självklart man tänker innebandy 3-4 dagar innan och man har gått och väntat på det.

David: Hur går snacket i laget inför matchen?
Fredrik: Det kommer bli hett och gubbarna är laddade?

David: Tack så mycket och lycka till i derbyt!
Fredrik: Tack själv!


För er som vill spela på oddset på matcherna i SSL, div 1 och div 2 i sverige kan göra det genom att öppna konto på www.nordicbet.com de har också fina odds på fotboll, hockey mm.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Har du missat att 7h-TT99 går i veckan?

2008-10-21 @ 16:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0