3-dels summering av div 2.

Nu har 7 omgångar snart spelats, bara 2 hängmatcher återstår och då ska jag passa på att kika lite hur det ser ut, vilket lag som överpresterat och vilket som underpresterat i getingboserien som den har blivit.

Tabellen enligt nedan.

                                    SM  VO F   G M IM  PSDV
1.IBK Lidköping 6  4 1146-28  14 (1)
 
2.Pixbo Wallenstam IBF 7 4 1243-3214 (1)
 
3.Stenungsunds IBK 7 4 1238-2914 (1)
 
4.Lindome IBK 7 4 0339-3812 (0)
 
5.FBC Lerum 7 3 1327-3211 (1)
 
6.Marstrands IBK 6 2 2228-229 (1)
 
7.IBK Tygriket 99 7 2 2330-329 (1)
 
8.IBK Vänersborg 7 2 3244-509 (0)
 
9.IBF Göteborg 6 2 2229-358 (0)
 --------------------------------------------------------------------------------------
10.IBK Alingsås 7 2 1430-357 (0)
 
11.IBK 7-härad 7 1 3328-367 (1)
 
12.Warberg IBF 6 1 1432-455 (1)


Tabellen stämmer inte för ibk 7 h ska ha 2 poäng mer och Lindome ska ha 2 poäng mindre på grund av att matchen slutade 5-5 men har rapporterats som 5-0, det blir nog ändrat inom kort på innebandy.se.

Så här tippade jag serien i september före seriestart.


1.Lidköping

2. Lerum

3. Pixbo Wallenstam
4. Tygriket
5. Vänersborg
6. Warberg
7. Alingsås
8. 7-Härad
9. Lindome

10. IBF Göteborg
11. Marstrand
12. Stenungsund


För mig är Stenungsund det stora utropstecknet, men i år har de en tränare och har kört hårt. Förra året var det några i laget som höll lite i det och det såg lite halvt oseriöst ut och spelarna såg slöa och otränade ut, annat i år och det visar verkligen tabellen nu.
Marstrand vann div 3 Göteborg förra året ganska klart före Lindome och har gått ganska bra i upptakten men nykomlingar brukar ju få det lite svårare ju längre serien går, undantaget Lindås ifjol som hade ett grymt flyt och många bra spelare också.
IBF Göteborg fick några spelare från Pixbo IBF och de har lyft laget så de kan nog bli lite bättre än jag tippade. Lerum har inte alls visat upp ett så bra spel som jag trodde de kunde spela och även om de tog 2 p borta mot Stenungsund så blir de nog tyvärr inte ett topplag utan får nog ett år i mitten.

Warberg trodde jag var bra, de kommer åka ur och frågan är om de bryr sig om det, det verkar inte så. Lidköping håller för favorittrycket, de har 3 bra kedjor, vilket annat lag i serien har det? Inget lag kan jag säga.Alingsås, 7-Härad, Lindome är ungefär som väntat. Vänersborg är bra och kan blanda sig i kampen om en topp 3 placering, Pixbo likaså och de kan till och med hota Lidköping nu när deras unga spelare kommit in i div 2 tempot och blivit vana vid tuffheten, Pixbo kommer bara bli bättre och bättre.


Får Lidköping jubla efter seriens slut eller kan Pixbos unga kids störa dem, de känns idag som den största utmanaren.

Några unga spelare som imponerat på mig hittils, har inte sett hälften av alla lag tyvärr men de här är några som jag tycker börjat serien riktigt bra.

Allesandro Agus, Oscar Nordin & Andreas Esmyr i Pixbo IBF

Tobias Andersson i IBK Vänersborg

Joakim Andreasson & Sandro Johansson i IBK Alingsås

Jimmy Thorén i Warbergs IBF

Hugo Bringsved & Joakim Skoglund i IBK Lidköping

(Bröderna Olaussons har jag sett att de varit bra i många år så dem räknar jag inte)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0