Lugn hemmahelg framför tvn och wo för reservlaget!

Denna helgen var det inte någon innebandy förutom vårt reservlag (Fristad) som skulle spela mot Tygrikets reservlag, men våra motsåndare kom på ca 2 h före match att de inte ville åka och spela mot oss så de ringde och lämnade wo. tycker det är otroligt respektlöst att inte i alla fall kunna ringa dagen före, för det finns ingen som kan övertyga mig att de hade ett lag dagen före och helt plötsligt fick massavhopp samma dag när alaget dessutom var spelledigt. Min respekt för Tygriket har försvunnit och jag kategoriserar dem i gruppen korpförening nu utan tvekan. Det var dessutom andra gången i år som Tygriket lämnade wo så nu har 2 lag dragit sig ur vår reservlags serie, först Smedjan före seriestarten så nu har vi endast 4 lag kvar i serien, hur kul är det?

Ännu mindre kul var att Tranemo som skulle möta vårt pojklag före oss inte heller dök upp, vad händer i västergötland egentligen?

Helgens tv blev som vanligt Idol och Stjärnor på is. I båda programmen var det schlager som stod på temat och jag är en av de som kan erkänna att jag älskar schlager. Så idol blev först en riktig succe, besviken på söta Anna som valde sämsta låten som vunnit för Sverige någonsin, Stad i ljus och inte hellerhon gjorde den bra, en skitlåt helt enkelt. Det var också första gången i år som jag röstade och otippad på den unge coole rockjunioren Johan. Han gjorde Ugglas "Jonny rocker" på ett helt grymt sätt. Kul uppträdande också av Lars som fick mycket skit, låt han köra sin grej för fan, hugg inte på honom. Robin E med Björn Skifs "Michangelo" sjöng väl kanske allra bäst av alla. Agnes körde en lugn version av en av mina schlagerfavoriter "Min kärlek" och jag tycker inte alls hon kom upp i sin nivå.
Robin B "När vindarna viskar mitt namn" var också helt okay. Sepideh var rikgit dålig och förtjänade att åka, och att försöka sig på "främling" är nog det svåraste man kan göra, Carolas låt är ju en legend inom schlager . Kevin ja detta var kanske inte hans grej att sjunga på svenska "Lyssna till ditt hjärta" men ändå helt okay, för han räddar allt med en grym energi och stor utstrålning.

Sjärnor på is då, jo där tycker jag Jesper Blomqvit med partner var bäst tätt följd av Markus Fagervall med partner.



Johan som är min favorit i årets idol tillsammans med idolerna Alice och Anna. Vilken är er favorit??

Kommentarer
Postat av: Bogge

Hehe, det är väl tur att smaken är som baken...Schlager är nog det tråkigaste som finns, men den enda bra schlagerlåten som jag tycker, från fredagen är just "Stad i ljus" och hon gjorde den riktigt bra. Johan däremot...tja, hoppas han får bättre röst när han kommit över målbrottet. Lars, stackaren, hans genre har väl inte kommit än, lyssna på hans audition, där förstår jag Anders Bagge, när han sa att ville göra en platta med honom. Charlotte Perelli överraskade mej, när hon tog honom i försvar i fredags och påpekade att folk nog inte förstod ironin i hans framträdande.



Vi har också drabbats av avhopp, två lag har försvunnit. Det löste sig med att GIBF bestämde att alla återstående lag möts tre gånger inbördes istället, så nu ska vi spela 21 matcher. En bra lösning, tycker vi alla. Det har väl inte gått så jättebra i början, men som sagt, serien är lång...

2008-11-04 @ 11:33:48
URL: http://moxmox.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Hehe jag vet han är i målbrottet men gör det bra ändå. :) Vi i vår reservserie skulle mötas 3 gånger och när 2 lag är borta så är det 4 lag kvar o då blir det 9 matcher, hur kul är det?

2008-11-05 @ 01:15:18
Postat av: Erika

Lars, såklat' :)

2008-11-06 @ 16:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0