Slutspel.....nu kör vi!!!!

Ikväll börjar slutspelet i världens bästa liga SSL och mina favoritlag möts både på gott och ont. Balrog har jag hållt på sedan urminnes tider med Hellström, Kohonen o gubbarna som dominerade förr och laget finns kvar i mitt hjärta medans jag började hålla på Warberg när jag var där och såg dem spela för 5-6 år sedan och de spelar en rolig innebandy.
Stockholm ligger ju långt bort så det har blivit att man mer följt Warberg de sista åren, men nu när de sänt mycket på tv så har jag faktiskt sett Balrog i 2 matcher och jag mötte också dem med mitt förra lag Sveiva i en cup i Norge, där fick vi tyvärr stryk me 5-1 men vi losa bara me 2-1 om man tar bort deras powerplay och det var helt okay. Vi fick en 5 min utv och en 2 min så där small det kan jag säga, men Balrog har lyft sig grymt mycket sedan dess.

Ikväll känns ju Warberg som mega favoriter men det är ju inte konstigt för dem vann serien lekande lätt medans demonerna från Botkyrka fick fightas för att ta sig till slutspel men vi vet ju hur Caperio Täby gjorde förra året, de smiskade upp AIK och Pixbo och var bara någon minut ifrån SM-guld så allt kan hända i sportens värld.

Det blir jag och Micael Svensson som åker och kollar och det är extra kul att åka med en lika stor om inte ännu störra innebandynörd än mig själv, jag vill nog säga att Micke är stråt vassare eftersom han jobbar med innebandy 24 timmar om dagen känns det som :).. Det blir mycket analyser och sågningar och hyllningar mellan varven. Ska jag våga lämna ett tips här också, ja jag bjuder på det 8-5 till Warberg. Blir nog mega tight upp i Sthlm med mindre mål men ikväll blir det fullt ös.

Hallen kommer vara fullsatt och det betyder över 2000 påhejande Warbergfans, det blir till att klä sig i blått ikväll.
För mer info se: www.warbergic.se/

image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0