Födelsedag idag!!!!

Måste passa på att säga att min födelsedag idag den 13/3 började på bästa sätt. Satt uppe igår och lirade lite poker på nätet och det har väl inte rosat marknaden på vinster det senaste 2 åren utan lite småvinster men i det sora hela har det klart gått back. Men igår så högg det till, en fin 5e plats av 353 st gav fina semesterpengar lagom till New York resan som bär av nästa onsdag. Handen jag åkte ur på var följande, sitter med AK och höjer ca 3x bb, får syn av chipleadern (jag har ca 200 000 i marken han har ca 1 mille). Floppen visar A 10 2, jag går all in han synar på den hemska A 10 och ingen träff på dem 2 sista och man får nöja sig med 5e platsen. Det känns alltid surt men är grymt nöjd för jag låg pyrt till med ca 35 kvar när det precis var in the money. Dubblade upp på KK mot QQ och då vände det. Fick inte en AA på över 4 timmars spel var lite konstigt för den handen brukar dyka upp väldigt ofta känns det som. Får hoppas detta inte var sista finalbordet i år.

Poker är ruggigt kul speciellt när man vinner och detta vill man ju helst se när man kollar på sina kort:

image97

Var i tisdags på Warberg-Balrog och den matchen var riktigt bra, jag fattar inte varför Warberg valde Balrog ett lag som har bra form in i slutspelet och en hel del matchvinnare bl a Mikael Karlsson som jag snackade lite med efter matchern och passade på att fråga om hans autograf också, måste säga att han var en riktigt sympatisk kille i ett läge när de losat en tuff match med minsta möjliga marginal.

Passade också på att ringa upp Stefan Augustsson som var domare den matchen och är instruktör på Göteborgs innebandyförbund. Vi snackade lite om matchen och jag berättade att jag tyckte dem var bra, de hade några svåra situationer där det gäller att ta en hundradels sekunds bedömning som alltid kan diskuteras men summa summarum så ser de mycket engagerade ut och har bra dialog med spelarna och inger förtroende.

Tippar att Balrog vinner matchen uppe i Stockholm med 4-3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0