SSL måndag Västreås mot Helsingborg!

Var ett tag sen man såg SSL och fan va kul det var igen att se på grym innebandy. Måste säga att det är mycket roligare att se 2 bottenlag mötas än topplagens jäkla tragglande vid sargerna fram och tillbaka och ner i hörnen. Istället blev det en öppnare innebandy och mycket mer kul att se på. Lagen följdes åt men sedan gjorde Västerås några misstag och blev straffade och Helsingborg ryckte till 7-4 ledning. Då tog Stefan Hedlund i Västerås timeout och VÅGADE direkt med 6 mot 5 spel med en tanke bakom det hela som var genialisk. Han flyttade ner den hårdskjutande tekniske forwarden Christian Matsson på backplats där han kunde få tid att bomba sin skott när ytorna uppenbarligen inte skulle finnas offensivt.
Först så reducerade stekhete Rydh med sitt 4:e mål för dagen när han iskallt i slottet stänkt in bollen i lagon höjd och inte speciellt hårt som betydde  5-7 15:38. 18:10 kom nästa mål när Mattsson hittade Klein som drog till med ett direktskott stenhårt från högerkanten, hoppas alla forwards i div 2 såg det målet, annars försök se det för så ska man göra som forward, klippa till direkt och inte "kladda" med bollen som sthimarna säger. 19:52 fick samme Klein åter igen bollen i mål, denna gång inte lika snyggt men assisten var snyggare av Alexander Carlström som tunnlade Anderberg i helsingborg med sin diagonare till Klein som sköt bollen via Nede och in. Direkt på tekning så går Västerås på offensiv och får en sista chans och tyvärr för Klein så studsar bollen över hans klubba annars hade han blivit en osanolik hjälte med en hattrick som jag mycket väl hade unnat honom.
I sudden körde Västerås på utan målvakt och med all rätta tycker jag, man måste våga för att vinna men tyvärr för dem så hamnade skottet i täck och Henke Larsson fick lobba in bollen i tom kasse och Helsingborg fick med sig 2 poäng hem.

Bästa coaching jag sett på väldigt länge, kul med tränare som gör något och vågar, inte som bara står och tittar på, dessutom lät han de för dagen heta spelarna spela vilket många tränare har svårt med, de är så inbitna av att "stjärnorna" alltid levererar och är bra vilket absolut inte är fallet, hetast lirar helt rätt Heda!

Rättvist, verkligen inte, 2 höga klubbor gav tyvärr gästerna 2 mål, Nedes zorro var i midjehöjd och tyvärr så ser man allt som oftast dessa mål som domarna gång på gång missar, något som borde tas upp på domarmöterna. Jag tycker att Västerås varit värda minst 2 poäng med tanke på sin starka finish och att 2 mål skulle varit bortdömda.
Kul annars med de unga lirarna som var grymma, Linus Nordgen i Helsingborg och Mattsson o Klein i Västerås samt Rydh som stänkte 4 baljor, för att vara bottenlag så spelade de med ett stort självförtroende och bjöd på läckerheter gång på gång, riktigt kul att se.

Minns själv i Norge när mitt lag mötte Sagene och Runar Snellingen som är en zorro nisse i den överdrivna skolan, han ställer sig alltid bakom mål och är stor som ett jävla hus och zorrar i huvudhöjd på målvakten och hur ska man kunna försvara sig mot det, inte lätt och domarna gör inget åt det, så upp med huvudet nu domarna och blås bort de där höga klubborna annars kan vi skita i den regeln och då kommer säkert fler än jag spela med innebandyglasögon för alla klubbor man kommer få i ögat och tro mig, det är ingen trevlig upplevelse det kan jag skriva under efter smällen jag fick mot Mullsjö för ett antal år sedan och sedan dess kommer jag aldrig spela innebandy utan mina brills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0