#44an Olausson från Borås myten eller sanningens man!

Nu är kl 00.01 hoppas några suttit uppe och väntat, här kommer intervjun jag lovat.

En av de färgstarkaste spelarna i serien är IBK 7-Härads nr #44 Christian Olausson, en spelare med starka åsikter och det har ryktats om en del rackartyg som vi ska reda ut om de verkligen var så eller om det bara varit myt. Jag ringde upp Christian för en liten pratstund inför den stundande streckmatchen mellan IBK Alingsås och IBK 7-Härad.

David: Alingsås nya tränarpar leder sitt lag för första gången mot er, är det bra eller dåligt för er tror du?
Olausson:
Det är säkert lite dåligt för det brukar innebära en nytändning när man får en ny tränare.

David: Det gick lite halvtungt för er i början av serien men sen kom bortamatchen mot Pixbo som ni vann stort 11-3 kom vändningen där, blir det toppen nu för IBK 7-Härad?
Olausson: Vi har ju haft många oavgjoda matcher, vi hade ett litet spelarmöte före den matchen där vi snackade ihop oss om att ge det lilla extra och det gav resultat.

David: Vilket lag är det bästa du mött under din spelarkarriär:
Olausson: När vi spelade i div 1 med IBK 7-h för 2 år sedan så tycker jag Färjestaden var riktigt bra, de gick upp i SSL den säsongen. Med Borås IBF mötte vi Pixbo och de var också riktigt bra.

David: Vem är den bästa medspelare du haft under åren och varför just han?
Olausson: Martin Emanuelsson, han har utvecklats grymt mycket. Han har en otroligt bra speluppfattning och vi spelade bra tillsammans och hittade varann perfekt.

David: Vad krävs för att få ett Boråslag i SSL?
Olausson: Oj det är en bra fråga, det är för många div 3 klubbar och mycket rivalitet mellan klubbarna, inte mellan spelarna utan ledningarna. Man måste sammarbeta och slå ihop mer så det gynnar Borås mer.

David: Vem blir näste Boråsare att spela i SSL och kanske i Warberg?
Olausson: Vi har ju några stycken, men vi tappar ju också våra unga till div 3 klubbarna när de inte får så mycket speltid men i dagsläget så finns det ett flertal.

David: Skulle du kunna tänka dig att bli tränare efter din spelarkarriär är slut?
Olausson: Ja det hade jag nog kunnat tänka mig, jag har många idéer jag kunnat pröva, jag har svårt att hålla mig borta när kroppen säger ifrån.



Så ser Christian ut bakom ratten!

6 snabbfrågor, sant eller falskt med Olausson!

Olausson har gett sitt mobilnummer till en motsåndare han gruffat med under match för att psyka ner honom.
Falskt, däremot har jag frågat om han vill ha mitt nummer.

Olausson har spottat i sin handflata före han hjälpte en spelare upp från golvet som han innan hade tacklat ned.
Det har jag inget minne av även om det är något jag kan ha gjort som junior. (skratt)

Olausson har tackat domarna och berömt dem fast han egentligen menat precis tvärt om.
Sant 10 gånger av 10 (skratt). (Davids anm, har själv blivit drabbat för många år sedan, men tar det utan problem :) )

Olausson har tagit upp ett rött kort som en domare tappat och visat det åt domaren.
Nej det är falskt.

Olausson har tagit av sig matchtröjan och gett den till en motspelare som dragit i honom under matchen.
Nej det har jag inte men frågat om han vill ha den under matchen.

Olausson har alltid varit Djurgårdare.
Falskt det har jag aldrig varit, Färjestad i hockey, Lukacevic däremot i laget är urdjurgårdare.

David: Är det något kul som jag missat som har hänt under eller efter en match som du vill berätta om?
Olausson: Inget jag kommer på just nu, det är säkert en del men jag kommer inte på något skoj just nu.

David: Då får jag tacka så mycket för att du ställde upp.
Olausson: Tack själv, det var bara kul.

Jag tackar så mycket för intervjun och hoppas läsarna tycker det är en kul läsning för detta var det roligaste intervjun jag gjort. Du kan själv gå in och läsa mer om Christian Olausson och hans tankar på hans egen blogg, den finns på ibk 7hs sida. www.ibk7h.se och sedan ser ni #44 bloggen till vänster.

Kommentarer
Postat av: #33 7H

Riktigt kul läsning!

2008-12-05 @ 00:20:51
Postat av: Anonym

Nice med lite intervjuer, i helgen spelas toppmatchen IBF GBG - Stenungsund tankar kring serien första omgång när serien vänder..?

2008-12-05 @ 12:13:45
Postat av: David

Tack, kul att arbetet uppskattas. :) Jo jag skrev för någon vecka sedan lite om vilka lag jag tror på men IBF tror jag kommer vara grymt starka nu när serien vänder, kommer de 2a förvånar det inte mig.

2008-12-05 @ 14:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0