Seger i andra matchen mot Norrmän!

Match nummer 2 var mot norska Akerselva från Oslo. Idag blev vi 8 utespelare då Kim Carlsson, Christer Hallén och Robert Johansson anslöt. Vi började riktigt bra och gick upp till 2-0 som stod sig till paus och kontrollerade matchen hyfsat och dem ströchanser norrmännen fick tog Genter i mål säkert. Målen gjordes av Robert Johansson och Stevan Arsic.

Andra perioden börjar på värsta sätt med en boll som slinker in på ett långskott och sådana mål kommer alltid nån gång och det var 2-1. Vi tappar lite fart och rörelse och får försvara oss mycket och norrmännen kvitterar till 2-2 i powerplay när jag satt utvisad för obstruktion, felaktig om jag får säga det själv och även sekretariatet tyckte så för jag gick ner på knä och tog bollen precis innan killen som jagade bollen föll över mig men jag hade redan satt mig när när han föll så tveksamt men det är svårt att va domare så ingen skugga över domarparet i övrigt som höll en mycket bättre nivå än gårdagens par som tillät på tok för mycket enilgt min mening.

2-2 står sig tills det är ca 1minut kvar då Stevan Arsic gör sitt andra mål och visar att han är en pålitlig målskytt och sen håller vi 3-2 sista minuten och kan glädjas åt en go seger. I nästa match mot Hovslätt får vi verkligen inte tappa farten och hålla ihop laget lite mera för de är ett mycket bra lag och det skulle inte förvåna mig om dem slår Bräckan. Mer uppdatering kommer senare, nästa match går kl 14.30 i lundbystrand 3.

Dagens lag:

Målvakt Mikael Genter
Back David Karlsson
Back Lars-Göran Kivinen
Back Johan Karlsson
Center Stevan Arsic
Center/Forward Kim Carlsson
Forward Robert Johansson
Forward Christer Hallén
Forward Simon Elgsten

Lagledare Joakim Ahlstam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0