Ny uppdatering av Silly season 2007/2008!

Det har gått ett tag sedan jag senast uppdaterade vad som hänt med silly season runt mig inför säsongen och det har varit en hel del.

Först så hörde Brönderslev Hot Shots av sig och undrade om jag var sugen på att coacha dem på matcherna och hålla i en träning i veckan och helgpendla alternativt flytta till Danmark igen men det var helt oaktuellt båda delarna, Hot Shots är en klubb med ambitioner att bli bäst i Danmark så sportsligt var det helt rätt men det funkar inte att lägga nästan varje helg på Stenaline och inte ha något socialt liv hemma. Synd att dem inte fått tag i tränare för det är en klubb som kan vinna Danmarksmästerskapen i år.

Sedan så fick jag ett samtal från Älvstranden som höll i ett nystartat projekt som skulle heta Vision Angered. Det hela var en sammanslagning av 2 st div 3 lag, Åbro och Stendy. Tanken är att de ska sätta stadsdelen Angered på innebandykartan. Tanken lät spännande med en ny generations invandrar innebandykillar så jag gick på ett möte men där var det inget av det i år utan låg mer i en vag framtid. Istället var det 2 div 3 lag som gått ihop till en klubb och skulle spela sina matcher och träna i Angered, och det var mest äldre spelare med en del som spelat högre upp. De verkade seriösa så sett men om jag ska träna ett lag vill jag mer ha unga spelare som är på väg upp eller i alla fall en klubb med ungdomslag så man kan slussa in juniorer i alaget och se en framtid i klubben så jag tackade nej. Ryktesvägen har jag fått veta att min kompis Mikael Genter ska träna dem, vet inte om det är helt klart men Mikael är en av de bästa målvakterna jag spelat/tränat så han kan säkert lyfta det laget till toppen av trean och kanske till och med gå upp i 2:an.

Denna veckan fick jag också ett samtal från IBK Pantern som höll sig kvar i div. 2 förra året och satsade på en bra placering i år, de har 3 st spelande tränare och ville ha en coach på matcherna för som alla vet så går det inte att styra ett lag och spela själv på samma gång. Ska lyssna vad dem har att säga och vilka mål dem har sen får vi se vad som händer, som jag sagt hela säsongen ska det till något speciellt om jag ska vara tränare/coach i år för jag ska spela själv och känner att formen blir bättre och bättre, speciellt efter helgen i Björnslaget det gav otroligt mycket med 3 st 2 x 20 matcher. Kommer spela med Torslanda, har även tränat med Högsbo men Torslanda passar mig bäst även om det har varit kul att träna med Högsbo.

Kommer också att hjälpa till lite med Frölunda IBK´s P90/91 lag och hålla i några träningar då och då för att köra lite extra med deras bästa grabbar inför deras sm-kval.

Det var allt för nu, vi ses i hallen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0