Derby-Newcastle, det sämsta jag sett i år!

Det är sorligt att 2 lag kan spela en så dålig fotbollsmatch i en av världens bästa fotbollsligor. Okay Derby ligger pyrt till och har inte kvaliten att spela på något annat sätt än att fightas och stångas (bagge på deras logo :) ) men ett lag som Newcastle med stora ekonomiska resurser och med toppspelare som Owen och Martins och Geremi borde ju kunna ha åtminstone 3 pass inom laget vid flertalet chanser. Det fanns spelare i Newcastle som inte borde platsa i Svenska Superettan när man ser insatsen i kvällen match. Var hittar dem sina spelare egentligen i Newcastle, jag menar Sam Allerdyce var känd för att hitta bra spelare när han coachade Bolton, det är nog dags att han börjar titta på lite bra spelare som kan spela fotboll och inte ett gäng maratonlöpare från Afrikas djupaste skogar för det ser fan ut som det var det i Newcastle idag.

Det var sista gången jag satsade pengar på att Newcastle ska vinna en bortamatch, det lär inte hända i år kan jag säga om dem inte ens kan slå Derby som är ligans klart sämsta lag. Från och med nu kommer jag ALLTID spela på att Newcastle torskar varje bortamatch. Tur att det inte var några stora pengar jag satte idag, gick i alla fall plus på en go trippel med under 2.5 mål, hade Djurgården matchen, Malmö matchen och Åtvidabergmatchen. När man väl satte ett kryss på Djurgården (gillar inte att tippa mot dem men det kändes som det idag) så svek gamla Anrika Degerfors. Allt i allt en pluskväll på oddset som tur var som plåster på såren från årets sämsta match.

Denne mannen hade kunnat rädda dagens bleka Newcastle, kungen av Premier league och första spelaren att komma upp i 100 mål sedan premier leage namnet kom till på 90-talet, the great one Alan Shearer.
image66


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0