Förlust i 3:e seriematchen!

Efter en mycket bra start med 2 raka segrar kom första förlusten. Återigen var det roadtrip till Värmland och denna gång till Filipstad, en liten håla som vilken som helst i Sverige med ett litet centrum med torg och diverse småaffärer. Själv så besökte jag konsum och köpte lite frukt till grabbarna.

Matchen då, jo i första perioden skapade vi en del chanser men missade allt för mycket och dagens motståndare Lesjöfors/Filipstad tog ledningen på ett grymt backskott av Robin Nilsson. Den killen kommer helt klart göra en del mål i årets serie kan jag lova, skulle tippa på att han gör en 20 strutar från sin backplats. 1-0 står sig perioden ut.

I andra perioden så gör "Stjärnbröderna" (Stjernberg) 2-0 Magnus assisterad av brodern Henrik och de 2 bröderna tillsammans med den hårdskjutande backen Robin var deras toppspelare. Det skulle visa bli en klassisk ketchupeffekt när vi väl kom igång våra mål kom enligt följande.

17.20 Mål 2-1 Richard Westman (Andreas Lundberg) IBK Pantern
18.02 Mål 2-2 Richard Hovemyr (Henrik Djurvall)IBK Pantern
19.27 Mål 2-3 Victor Samson-Tverdek (Jani Simpanen) IBK Pantern

Det stod alltså 3-2 till oss med en period kvar att spela och trots att vi inte spelmässigt gjort någon bra match så ledde vi och det kändes skönt. Sen skulle det visa sig att 2 pissmål skulle förstöra denna långresa, 3-3 målet kom på att en motståndare skickade in bollen framför mål och den styrs på en fot på motståndarnas forward och in och 4-3 kom efter studs och tumult framför vårt mål. Efter det fick vi forcerat riktigt bra och med ca 2 min kvar plockade vi ut målvakt Micke men utan något resultat även om vi fick några heta chanser så blev det förlust och det kändes surt. Detta var en match som inte var någon höjdare för de dryga 200 personerna på läktaren att njuta av utan präglades mest av försvarsspel och kämpa, jag hade väntat mig mycket mer av ett lag som lirade div. 1 förra säsongen, de hade sina 3 toppspelare men det var allt. Vi själva krigar för dåligt och därför vinner vi inte så enkelt är det, är vi inte 100 % med så vinner vi inte för så jämn är serien, hittills har lagen vi mött hållit ungefär samma nivå så jag tror på en jämn serie där alla slår alla med kanske 2-3 lag som kan rycka i toppen, vilka får vi se.

På Lördag spelar vi hemma kl 16 mot Ibk Alingsås, kom gärna till Rydsberg och se matchen, sist jag mötte Alingsås som coach blev det seger med 6-4 med mitt norska Sveiva, kan det bli en upprepning tro? Jag skulle i och för sig tro att det blir en målsnål historia men att dem Svarta pantrarna från Lerum får mumsa på dem blåa tranorna från Alingsås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0