Silly Season

Alltid lika uppskattad tid. Innebandyns sportchefters julafton eller helvete hur man än ser på det.

Har själv varit sportchef och suttit och pusslag och vet vilket otroligt jobb det är för att ordna upp allt.

Det ska fixas nya tränare, nya spelare eller också kanske det ska jobbas för att behålla dem.

Själv har man också varit lite del av silly season. Det märkligaste av tränar erbjudanden som dök upp var en förfrågan från Sagene (elitklubb i norge)innebandy klubb i Oslo.

Trodde helt klart dem skämtade, för de var som tokiga på mig efter jag dömt deras juniorlag i en match mot Sveivas. En match där dem förlorade och det kunde dem helt enkelt inte godta och då skulle ju en syndabock utses och varför inte domaren. Måste säga att utan tvekan det gnälligaste laget jag någonsin dömt (deras b-lag var nästan lika gnälliga), de var faktiskt värre än självaste IBK Lidköping och Wårgårda IBK och det är en stor merit.

Fick också en förfrågan från laget som snubblade på mållinjen att gå upp i Norska elitserien, Baerums Verk, de ledde serien tills det återstod några få omgångar och blev passerade av min kompis Mikael Sjöqvists Nor-92. Grattis Mikael och lycka till i elitserien nästa år.

Ett annat intressant samtal kom från Fröjereds IF´s damlag i div 1. Ett lag jag gärna hade tränat för ca 8-10 år sen då jag tyckte det var kul att träna damlag men det finns inget intresse att träna damlag längre. Det är helt enkelt inte värt mödan man lägger ner när det är så dåligt intresse för daminnebandyn i sverige, det inspirerar inte mig att åka långa matcher och se en publik på under 100.

Flyttade tillbaka från Oslo till Sverige 30 april och lasset gick till Göteborg. I den stan finns det många innebandyklubbar, det är det stora problemet, för få vill gå på innebandy och se nån annan klubb än deras egen. Det är en stor rivalitet och kamp om spelarna i stan och det gör att det endast finns 1 lag i elitserien nästa säsong från Göteborg.

Har väl 2 klubbar (div 1 herr båda två) kvar som jag pratat med i denna silly season, känns inte läge att i nuläget skriva vilka de är för vi har inte avslutat samtalen än men den ena känns som den tyvärr runnit ut i sanden. Ska skriva vilka klubbarna är sedan.





Kommentarer
Postat av: Petter

Hei David!
Takk for en kjempetid med deg som trener i Sveiva! Takk for tillitten og for mange gode minner!
Vi holder kontakten! ;)

Hilsen, din venn, Petter #18

2007-05-10 @ 15:30:27
URL: http://www.petterbilstad.blogg.no
Postat av: David

Hej Petter, tack själv för ett fint år och din fina inställning.

2007-05-10 @ 17:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0