Melodifestivalen en gång en kul tävling!

Satt och småkollade lite halvintresserat på melodifestivalen igår och det har ju blivit en pinsam svågerpolitik så det känns inte spännande längre. De borde återgå till det gamla systemet där de hade jurygrupper tycker jag för det var lite mer ärligt då. Jag menar inte är det konstigt att Sverige ger Finalnd 12 poäng, det bor ju över 100 000 finnar i Sverige. Detsamma är det ju med Norge, bara i Oslo där jag bodde bor ju mellan 25 och 50 000 svenskar så det klart dem ringer och röstar på Sverige. Värsta exemplet är ju fd Jugoslavien som blev ett gäng länder av ett land, tro fan de röstar på varandras grannar. Jag menar skulle Sverige bli Skåne och Gotland och Norrland så skulle dem ju rösta på varann, nej nu är det dags att ändra allt ihop innan folk tröttnar totalt. Jag har alltid gillat schlagermusik och vi har många gamla goda låtar som blivit klassikers så nedan följer min tio i topplista över schlagers svenska och utländska, jag skriver också ner lite info så ni lätt kan hitta låtarna och se om ni håller med mig.

Som vanligt så kan ni gärna maila om ni är av en annan åsikt och alla har ju sina favoriter, det var otroligt svårt att ta ut dem svenska ska jag säga, det finns så många bra.

Mail: [email protected]

Blir det någon kul kommentar kan jag lägga ut den som kommentar.

TOP 10 SCHLAGERS FRÅN SVERIGE

Låt artist/grupp år

1. Främling Carola Häggkvist 1983
2. Diggi-loo diggi-ley Herreys 1984
3. Dover Calais Style 1986
4. Upp över mina öron Glennmark & Orup 1989
5. Kärleken e evig Lena Philipsson 1986
6. Waterloo Abba 1974
7. Genom eld och vatten Sarek 2003
8. Kom och ta mig Brandsta city släckers 2002
9. Night of passion The poodles 2006
10. Picadilly circus Pernilla Wahlgren 1985


TOP 10 SCHLAGERS EUROPA

Låt Grupp/Artist Land Årtal Placering

1.
La det svinge Bobbysocks Norge 1985 1
2. Cool Vibes Vanilla Ninja Schweiz 2005 2
3. Hold me now Johnny Logan Irland 1987 1
4. Hard rock halleluja Lordi Finland 2006 1
5. In my dreams Wig Wam Norge 2005 5
6.
Alsou Solo Ryssland 2000 2
7. Making your mind up Bucks & Fizz England 1981 1
8. Wild dances Ruslana Ukraina 2004 1
9. Jáime la vie Sandra Kim Belgien 1986 1
10.
Ein bisschen frieden Nicole Tyskland 1982 1

För er som vill ha lite mer info skriv av länken nedan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest

Kommentarer
Postat av: Uzbekistan travel guide

Amazing article, lots of intersting things to digest. Very informative

2013-03-15 @ 07:10:57
URL: http://travel-in-uzbekistan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0