Då har vita pärlan bytt ägare!

Lite sorligt men sant, efter 6 år ganska exakt har jag sålt min bil för er som inte vet så är det en saab 9-3 automat och jag har kört ca 10 000 mil på den och måste säga att jag saknar faktiskt min pärla, men det som känns bra är att min gamle kompis Mattias köpt den och han är bra med bilar så han kommer hålla den vid gott skick. Det känns ruskigt ovant att inte ha en bil, jag har haft bil konstant sen jag var 18 år.

Men men jag ska ju köpa en ny. Valet står mellan följande volvo modeller, V40, V 50 eller V 70. Jag tycker V 70 är snyggast men den är lite dyrare än V50 och den största skillnaden är ju bagageutrymmet. Jag är väl mest inne på en V50 flexifuel, varför det då? Jo för den är mycket billigare i skatt och försäkring och att man kan köpa ett parkeringskort här i GBG som gäller i 3 år för 60 kr. Då får jag stå 2 timmar på alla 10 minuters parkeringar samt gratis på alla kommunens platser undantaget parkeringshus. Så för mig som jobbar i GBG så sparar jag åtskilliga kronor i månaden. Motorn då, ja visst endast 125 hk imponerar ju inte men man kan inte få allt och jag har ju haft bil så länge så jag har blivit för gammal för att raisa vid röljusen ( men nån gång då jäklar).

Ja det var det nedan ser ni bilen jag fastnat för, kom gärna me kommentarer om ni vet nån snyggare färg t ex.

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0