Englands nya KUNG!

image61


Ja kanske lite överdriven rubrik men det är underbart att se att alla i det Engelska pressdrevet fått så dem satt i halsen. Självaste lillebror CITY slår storebror i DERBYT, okay det har väl hänt nån gång i mellanåt men att efter 3 omgångar har UNITED 2 poäng och CITY 9 och leder serien det är stort. Man ska självklart passa sig för att utropa sig till mästare för att man leder serien i början men jag som sett CITYS alla matcher i serien i år känner ändå att dem blir bättre och bättre.

Micha Richards (född 88!) är den bästa mittback jag sett, man börjar ju drömma om att se honom med Terry i landslaget, vilket par. I en liga med många importer är det kul att se att det finns unga Engelska spelare som kommer fram, man ska ju i ärlighetens namn inse att alla importer kanske inte är det bästa för det Engelska landslaget. Svennis, Bakke, Grip och resten av Citys ledning ska ha stor eloge för deras värvningar för vem visste vem Garrido var innan han kom till City, enligt mig en komplett vänsterback, brytsäker, snabb, god teknik och bra speluppfattning. Geovanni vars karriär rejält var på dekis efter att han inte lyckades få så mycket speltid i Barcelona spelat lite här o där och inte gjort något väsen av sig. Elano hade gjort bra ifrån sig i Shaktar Donersk men den klubben är ju inte världsledande även om de har pengar att köpa bra spelare för, känns som om han kommer bli nästa sommars hetaste jaktobjekt för de rika klubbarna. Sen har vi Kroaten Corluka som övertygat som högerback och är dessutom en jätte som är nyttig på fasta situationer. Martin Petrov som har slitit hårdare än vad jag tidigare sett honom, han har också ett rykte om sig att vara en hetsporre men har ändå inte gjort några dummheter än i alla fall. Tyvärr skadade sig Bojinov, den unge Bulgaren som jag såg några gånger när han lirade i Fiorentina och där imponerade han men efter några år i skuggan så kändes det som om hans karriär kunde ta fart.

Måste säga att dagens City har en fin kombination av spelare med blandning av unga och en gammal tysk räv som är en grym ledartyp på planen, jag tror inte jag sett Hamann bättre någonsin, han var ok i Liverpool där han någon gång dunkade in ett hårt skott men här i City är han "pappa" på planen och verkar stortrivas. Kul också att min store idol Peter Schmeichels son Kasper fått chansen och gjort det bra med lite tur också i och för sig men en bra målvakt ska ha tur. Där ska vi komma ihåg att bara att ha namnet han har på matchtröjan ger en sån press som förmodligen inte många hade fixat, för hans pappas "spöke" kommer ju alltid att följa honom och folk kommer alltid jämföra honom med sin far.

Ska bli spännande att se hur länge City kan hänga med i toppen, själv tror jag de kan vara med om de undviker skador på för många spelare, vore mycket kul om de hamnade före United i ligan, det var många år sen det hände. Känns som ligan är lite mer öppen i år och lag som Wigan, Blackburn, Newcastle kan ställa till det för dem 4 stora och det är ruskigt kul med en spännande liga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0